Moord in Artis

ARTIS / Dawn

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 358 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ARTIS
Bureau
Dawn
Account
Anna Mars
Copy
Donald Nolet
Art
Ward Graumans, Reza Harek, Martijn de Beurs
Strateeg
Maarten Nefkens, Jurian van der Hoeven
Opdrachtgever
Heleen Rouw
Film/Productiemaatschappij
Stijn Waterman (EyeForce)
Editor
Oscar Marmelstein, Ambassadors
RTV-producer
Ynske Postma
In samenwerking met
Next Empire, Soundcircus, HAGENS
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ARTIS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

Breng ARTIS onder de aandacht in een seizoen waarin ze geen top-of-mind is. En trek als gevolg daarvan meer bezoekers.

Doelgroep

Naast het vaste publiek, een nieuw en jong stedelijk publiek dat als kind in ARTIS kwam en er zelf pas weer komt als ze kinderen hebben.

Strategie/Concept

Moord in ARTIS is een interactieve luisterthriller die op innoverende wijze storytelling, experience en tech combineert. Via een app worden bezoekers in het schemerdonker door het park geleid en uit alle hoeken lijkt geluid te komen, maar wat echt is en wat niet wordt steeds onduidelijker. Zo lieten we mensen in de gure wintermaanden ARTIS op geheel nieuwe wijze beleven.

Media- en middelenstrategie

De campagne komt tot leven in ARTIS' social en online feeds, in bioscopen en in digital out-of-home. Ook zetten we in op free publicity met als resultaat aandacht in landelijke dagbladen, in een radioreportage op Radio 4, in RTL Late Night én op de kanalen van BN'ers als Anna Drijver en Typhoon. Zo genereerden we - door de brug te slaan tussen disciplines - met een bescheiden budget volop aandacht in landelijke, lokale en social media.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen