Mooi gevonden op fonQ.nl

FONQ / Leukwerkt

Bekijk deze campagne op pagina 348 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
FONQ
Titel
Online cadeau- en woonwarenhuis
Bureau
Leukwerkt
Account
Tamarah Krant, Talmon Kochheim
Copy
Bart Kuiper
Art
Bart Kuiper
Opdrachtgever
Patrick Kerssemakers, Jeremiah Albinus, Paul Hissink (Convert Media)
Film/Productiemaatschappij
Leukwerkt
Editor
Léon Verkade
Muziek
Rainer Hensel
Fotografie
Chuck Studios
In samenwerking met
Convert Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FONQ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Leukwerkt
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

fonQ is met 1 miljoen unieke klanten een meer dan succesvol online warenhuis. Toch is fonQ maar bij weinigen echt bekend en komt in eerste instantie ten onrechte over als duur, trendy en luxe. Maak fonQ op de juiste manier bekend bij alle Nederlanders en zorg meteen voor veel extra conversie!

Doelgroep

Eigenlijk iedereen die zichzelf of anderen graag iets moois cadeau geeft. Vaker vrouwen dan mannen en accent op 30-45 jaar. Voor hen is het nu super eenvoudig om bijzondere producten online te kopen. Het grootste probleem voor hen is vaak om te weten wat je wilt kopen en waar je het kunt halen.

Strategie/Concept

De propositie wordt simpel en krachtig vertaald naar 'MOOI'. Zo veel mogelijk mooie producten uit het assortiment van fonQ worden getoond in 25 (!) verschillende commercials. De commercials zijn herkenbaar door dezelfde opbouw, maar zijn elk verassend door een nieuw grappig koppel dat alle mooie producten becommentarieert. Met dit concept kan de naamsbekendheid snel worden opgebouwd (eerste voorwaarde voor veel site bezoek). De pay-off 'Mooi! maar waar vind ik het? Op fonQ.nl!' blijft hetzelfde. Dit geeft direct antwoord op de vraag van de klant naar mooie producten. De campagne speelt ook slim in op het probleem van second-screen. De commercial doet mensen opkijken van een tweede scherm en wekt tegelijkertijd de nieuwsgierigheid om meteen fonQ.nl te bezoeken.

Media- en middelenstrategie

fonQ benut alle middelen die online (banners, website, nieuwsbrief, Facebook, Twitter) biedt om te communiceren met haar klanten. De campagne is met name ingezet op televisie, pre-roll en banners. Alle elementen komen terug in de online communicatie die fonQ voert. Offline wordt de campagne ook doorgevoerd in POS materiaal in de fonQ winkel en in de catalogus. Zo zijn 'MOOI' en fonQ al na een half jaar campagne voeren onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld. Zodanig, dat het publiek met de campagne aan de slag ging en zelf inhakers maakte.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen