Money Makers

ING NEDERLAND / Brand New Telly Industries & Mindshare

Bekijk deze campagne op pagina 167 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ING NEDERLAND
Titel
Bank
Bureau
Brand New Telly Industries & Mindshare
Account
Henkjan Weisink, Jenny Bakker
Copy
Mirjam van Dijk
Art
Mirjam van Dijk
Strateeg
Mirjam van Dijk, Vincent Resink
Opdrachtgever
Djémilah Dalhuisen, Sr. communicatie adviseur media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ING NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Brand New Telly Industries & Mindshare
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Financiële educatie voor kids (12-18jr m/v)

Met #INGMONEYMAKERS bereidt ING kids voor op een gezondere financiële toekomst. De doelgroep leren bewuste 'financiële' keuzes te maken.

Doelgroep

Jongeren 12 - 15 m/v
Jongeren 16 - 18 m/v

Strategie/Concept

Binnen het format #INGMONEYMAKERS gaat ING niet met een vinger wijzen of zeggen wat de 'juiste keuze' is. Aan de hand van influencers laten we zien wat de waarde van een bewuste keuze is. Hoe die keuzes je kunnen helpen. Hierbij schikt ING zich in de stijl en tone of voice van de vlogger. Via campagneredactie houden ING & Brand New Telly de vinger aan de pols en zorgen we dat elke video de inhoudelijke boodschap van ING bevat.

Media- en middelenstrategie

2014
6 vloggers - 2 video blogs (6X #THEBEGINNING 6x #BUDGETCHALLENGE)

2015
17 vloggers x 1 video blog
• Periode: aug-dec 2015
• Minimaal 2 mio views, behaald 2,6 mio views
• Gem. uitkijkperc. = 61%, gem. uitkijkperc. MM = 72%
• Gem. cpv = €0,14, cpv MM = €0,09 (completed view €0,13, incl. creatie en productie)

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen