Money Makers

Money Makers

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ING NEDERLAND
Bureau
Brand New Telly Industries & Mindshare
Jaar
2015

Doelstelling

Financiële educatie voor kids (12-18jr m/v)

Met #INGMONEYMAKERS bereidt ING kids voor op een gezondere financiële toekomst. De doelgroep leren bewuste 'financiële' keuzes te maken.

Doelgroep

Jongeren 12 - 15 m/v
Jongeren 16 - 18 m/v

Strategie/Concept

Binnen het format #INGMONEYMAKERS gaat ING niet met een vinger wijzen of zeggen wat de 'juiste keuze' is. Aan de hand van influencers laten we zien wat de waarde van een bewuste keuze is. Hoe die keuzes je kunnen helpen. Hierbij schikt ING zich in de stijl en tone of voice van de vlogger. Via campagneredactie houden ING & Brand New Telly de vinger aan de pols en zorgen we dat elke video de inhoudelijke boodschap van ING bevat.

Media- en middelenstrategie

2014
6 vloggers - 2 video blogs (6X #THEBEGINNING 6x #BUDGETCHALLENGE)

2015
17 vloggers x 1 video blog
• Periode: aug-dec 2015
• Minimaal 2 mio views, behaald 2,6 mio views
• Gem. uitkijkperc. = 61%, gem. uitkijkperc. MM = 72%
• Gem. cpv = €0,14, cpv MM = €0,09 (completed view €0,13, incl. creatie en productie)
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken