Bekijk deze campagne op pagina 167 van het SAN Jaarboek 2015.
Financiële educatie voor kids (12-18jr m/v)
Met #INGMONEYMAKERS bereidt ING kids voor op een gezondere financiële toekomst. De doelgroep leren bewuste 'financiële' keuzes te maken.
Jongeren 12 - 15 m/v
Jongeren 16 - 18 m/v
Binnen het format #INGMONEYMAKERS gaat ING niet met een vinger wijzen of zeggen wat de 'juiste keuze' is. Aan de hand van influencers laten we zien wat de waarde van een bewuste keuze is. Hoe die keuzes je kunnen helpen. Hierbij schikt ING zich in de stijl en tone of voice van de vlogger. Via campagneredactie houden ING & Brand New Telly de vinger aan de pols en zorgen we dat elke video de inhoudelijke boodschap van ING bevat.
2014
6 vloggers - 2 video blogs (6X #THEBEGINNING 6x #BUDGETCHALLENGE)
2015
17 vloggers x 1 video blog
• Periode: aug-dec 2015
• Minimaal 2 mio views, behaald 2,6 mio views
• Gem. uitkijkperc. = 61%, gem. uitkijkperc. MM = 72%
• Gem. cpv = €0,14, cpv MM = €0,09 (completed view €0,13, incl. creatie en productie)