MODERNE TECHNIEKEN

MODERNE TECHNIEKEN

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
KPN INTERNET
Bureau
Lowe en Draft
Jaar
2005
Paginanummer
296

Doelstelling

1. Voor Planet Internet zoveel mogelijk nieuwe ADSL-abonnees werven. 2. Huidige inbellers van Planet Internet en concurrentie over laten stappen op ADSL 3. De merkwaarden van Planet Internet versterken met een aanbod, dat bij de merkwaarden van Planet Internet aansluit en daarnaast inspeelt op een belangrijke barrière die dial-uppers en non-users weerhoudt om naar ADSL over te stappen.

Doelgroep

De ‘wantrouwigen’: mensen die nu een dial-up-abonnement hebben of zelfs nog helemaal geen Internet hebben.

Concept

Planet Internet acteert in een verzadigde markt. Het is belangrijk de laatste groep die nog niet of nauwelijks op Internet zit, over te halen. Dit is een groep die nog niet durft en allerlei beperkingen ziet. Die ook niet in is voor technische snufjes en niet open staat voor nieuwe technische ontwikkelingen. Technische ontwikkelingen die ook niet altijd even gemakkelijk zijn. Daarnaast worden ze overspoeld met aanbiedingen met allerlei addertjes onder het gras. De doelgroep heeft behoefte aan een partij die ze wel op hun woord kunnen vertrouwen. Planet Internet biedt daarom nu met ADSL Easy naast een vaste lage prijs (€ 19,95 per maand) tevens de mogelijkheid om drie maanden te ‘wennen’ aan ADSL.

Media- en middelenstrategie

Televisie is als hoofdmedium massamediaal ingezet om snel propositiebekendheid op te bouwen en een grote doelgroep, die redelijk homogeen is, aan te spreken. Televisie werd hierbij ondersteund door de inzet van radiocommercials en printadvertenties. Daarnaast is er een online-campagne ontwikkeld, bestaande uit banners en onsite-communicatie. Ook in de winkels van de dealers was de campagne sterk aanwezig door de inzet van POS-materiaal.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken