Mobiel Bankieren

Mobiel Bankieren

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ING
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2012

Winnaar 2012

Doelstelling

Introduceer de nieuwe App van ING en maak in één klap een grote sprong voorwaarts op het gebied van Mobiel Bankieren.

Doelgroep

De communicatiedoelgroep bestaat vooral uit jonge mensen met een smartphone. Ze zijn tussen de 25 en 35 jaar en bankieren bij ING. Ze zijn veel onderweg en gebruiken hun smartphones meer dan gemiddeld; het is hun nr. 1 device.

Strategie/Concept

De doelgroep is veel op pad en wil contact houden. Daar gebruiken ze hun mobiele devices en hun Apps voor. Met de Mobiel Bankieren App speelt ING daar op in. Met de App kun je geld overmaken waar en wanneer je maar wilt. En daar ook berichtjes bij vermelden. Zo ontstond een lovestory waarin een jong stel de ING App gebruikt om elkaar op afstand de liefde te verklaren. Voeg hier het nummer 'A penny for your thoughts' aan toe en één van de meest innemende bankcommercials van de laatste tijd is geboren.

Media- en middelenstrategie

De commercial is eerst als webcommercial ingezet en vervolgens rondom Valentijnsdag op TV verschenen. Meteen vanaf het begin ontstond veel online conversatie. YouTube is actief ingezet als onderdeel van de campagne. De commercial is via YouTube ruim 1,1 miljoen keer bekeken in de originele 50" versie, maar ook nog eens een miljoen keer in de verkorte 30" versie die later in het jaar is ingezet, met een tag-on voor de introductie van de zakelijke versie van de App. Voor deze zakelijke variant is ook communicatie in het kantorennetwerk ingeschakeld en zijn snelwegmasten en radio ingezet om zakelijk Nederland onderweg te bereiken. Ook de muziek, die op verschillende plekken downloadable was, zorgde voor extra exposure. Zo haalde het nummer de 2de positie in de iTunes R&B/Soul Charts.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken