Misschien wel de belangrijkste baan van Nederland

Misschien wel de belangrijkste baan van Nederland

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2017
Paginanummer
66

Winnaar 2017

Doelstelling

1. AH is met 70.000 jongeren in dienst de populairste bijbaan-werkgever. De ambitie is om ook de meest geliefde werkgever van Nederland te worden. Bevestig daarvoor het marktleiderschap van AH als bijbaan-werkgever. 2. De concurrentie op de arbeidsmarkt neemt toe. Stop de dalende trend van sollicitaties en demp verloop, door trots van eigen medewerkers te stimuleren.

Doelgroep

Jongeren 15-18 jaar. Zij kennen allemaal wel iemand die bij AH werkt of gewerkt heeft. Daarom weten ze dat je prima kunt verdienen, dat het gezellig is en bovendien in de buurt. Minder bekend is dat het meer is dan vakkenvullen: je maakt echt verschil voor de klant. Met fun én overdrijving zetten we de trots van échte medewerkers centraal. Daarmee komen we binnen bij een moeilijk te bereiken doelgroep, die wél open staat voor peers.

Merkomschrijving

Jaarlijks werft AH 28.000 jongeren. De mensen van AH zijn steeds belangrijker voor de merkstrategie: zij zijn het gezicht in de winkel en maken dagelijks het verschil in het realiseren van de merkmissie om met meest geliefde en gezonde bedrijf van Nederland te worden.

Concept

Werken bij AH is niet zomaar een baan. Het is een bijbaan om trots op te zijn. Je draagt écht iets bij door te zorgen dat mensen dagelijks weer iets lekkers op tafel kunnen zetten. Je houdt de samenleving draaiende. En dat al met een paar uurtjes per week. Werken bij Albert Heijn is daarom 'Misschien wel de belangrijkste baan van Nederland'.

Media- en middelenstrategie

In een castingvideo met Birgit Schuurman, waarin ze tevergeefs solliciteert naar een rol, riepen we eigen medewerkers op dit beter te doen en zich aan te melden als gezicht van de campagne. Lokale inzet en owned media zijn hierin speerpunten. Er wordt getarget in de buurt van AH winkels met video's op Instagram en Snapchat, maar ook via Spotify en Soundcloud. Daarnaast is een Snapchatfilter ingezet. Niet alleen potentiële werknemers zijn bereikt, maar ook bestaande werknemers die de content enthousiast hebben gedeeld. Binnen elk kanaal is er op basis van data retargeting van de video's toegepast. De hoge engagement was aanleiding voor uitbreiding naar bioscoopreclame. Uiteraard was de campagne volop zichtbaar op de winkelvloer, met nieuwe executies in de winkel en op social voor lokale tijdelijke wervingskracht.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken