Ministerie van Defensie: Employer Branding

Ministerie van Defensie: Employer Branding

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Steam
Jaar
2015
Paginanummer
89

Nominatie 2015

Doelstelling

De employer branding-campagne onderstreept het belang van Defensie voor de Nederlandse samenleving en de rol die militairen hebben in het beschermen van onze vrede en veiligheid. Het inzicht is dat onze Nederlandse vrijheid niet op zichzelf staat, maar onlosmakelijk verbonden is met onrust in de rest van de wereld. Daarom zetten militairen zich wereldwijd in. De oproep in de TV-commercial is een emotioneel appeal om daar een bijdrage aan te leveren.

Doelgroep

De campagne richt zich nadrukkelijk op twee doelgroepen: 1) jonge mensen die willen werken aan vrede en veiligheid. En 2) influentials, zoals ouders en vrienden. Zij spelen een belangrijke rol bij de overweging om ook daadwerkelijk te tekenen bij Defensie.

Concept

De campagne laat zien dat onze vrijheid onlosmakelijk verbonden is met de (on)vrijheid van anderen.

Media- en middelenstrategie

TV-commercial, bioscoop-commercial en YouTube-masthead.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken