MINI Auctions

MINI Auctions

Categorie
Durables
Adverteerder
MINI
Bureau
Kingsday
Jaar
2013
Paginanummer
224

Winnaar 2013

Doelstelling

De zogenaamde run-out is een klassiek probleem voor automerken. Zodra het volgende model wordt aangekondigd, stellen model-bewuste kopers hun aankoop uit. Dus toen MINI eind 2013 een nieuwe MINI aankondigde, was de opdracht duidelijk. Zorg ervoor dat de dealers traffic behouden en ruim de bestaande voorraad op. Met verkoopcijfers die minstens op het niveau liggen van het jaar ervoor.

Doelgroep

Onderzoek wijst uit dat héél veel mensen een MINI op hun droomlijst hebben staan, maar vaak voor een goedkoper alternatief kiezen. Juist deze groep die droomt van een MINI bereikten we met deze buitenkans: MINI is nu bereikbaarder dan ooit!

Concept

MINI gedraagt zich als merk nooit 'normaal'. Daarom deden we niet wat anderen doen (actiepakketten, 50/50 deals), maar ontwikkelden we een eigentijdse, branchevreemde verkoopmethode: een online veiling. Zo hebben we met MINI Auctions het kopen van een MINI, net zo spannend gemaakt als het rijden ervan. Heel gemakkelijk: Breng op de veiling een bod uit en wacht af of je de hoogste bieder bent... Zo bezorgden we heel veel hot leads bij de dealers. En die wisten natuurlijk wel raad met prospects die al een bod hadden gedaan. Uiteindelijk leverde MINI Auctions naast concrete verkoop ook enorm veel aandacht op. Slimme dealers zagen hun verkoop aanzienlijk stijgen.

Media- en middelenstrategie

Een online campagne rond een flitsende animatie met uitleg over het veiling-principe, vormde het hart van de mediastrategie. Met gerichte pre-rolls en contextuele bannering wisten we van deze animatie in korte tijd de best bekeken MINI-film ooit te maken. Het leidde bezoekers naar de online catalogus waarin alle 26 dealers hun auto's presenteerden. Daar kon de consument zich 'kwalificeren als lead' door extra foto's aan te vragen, direct te bieden of door langs te gaan bij de dealer tijdens de kijkdagen. Zo draaide de online campagne altijd uit op het gewenste contact met de dealer.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken