Millionaire the film

De Lotto / Redurban

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 536 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
De Lotto
Titel
Kansspelen
Bureau
Redurban
Account
Koen de Groot, Aranka van Tussenbroek
Copy
Robert Hagendoorn
Art
Jelle Kolleman, Guido de Ridder
Strateeg
Sjoerd van Loon
Opdrachtgever
Martijn de Weerdt
Film/Productiemaatschappij
25FPS, Tim Oliehoek
Muziek
Massive Music
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van De Lotto
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Redurban
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd winnaars

Vrije Tijd

Doelstelling

Creëer een doorvertaling van de branding campagne ‘Het grootste risico om ook miljonair te worden’, waarmee Lotto een jongere doelgroep aanspreekt. Een online campagne die ook directe sales genereert.

Doelgroep

Mannen in de leeftijdscategorie van 18 tot 40 jaar.

Strategie/Concept

Met ‘Millionaire, the film’ zet Lotto een nieuwe stap in breedband branded entertainment. Actiever en meer ‘in control’ dan een Youtube-film, maar toegankelijker dan een game. Een korte interactieve film waarin de kijker de risico’s van het miljonairschap ervaart en de richting van het verhaal bepaalt. Millionaire is in alles een speelfilm, inclusief première, bn’ers en regisseur Tim Oliehoek die met actie en humor zijn Hollywoodteske stempel op de film drukt.

Media- en middelenstrategie

Berichten op Tim Oliehoeks Hyve creëren buzz nog voordat de film live is. Online advertising en PR rondom een echte galapremière in Amsterdam. Het sterk virale element van de film. En om het af te maken een e-mailstrategie die bezoekers converteert tot Lottoabonnee.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen