MILLENNIUMTOUR 2009

MILLENNIUMTOUR 2009

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
NCDO
Bureau
Mr Cooper
Jaar
2009
Paginanummer
426

Doelstelling

In 2000 hebben regeringsleiders van 189 landen afgesproken om vóór 2015 de belangrijkste wereldproblemen aan te pakken. Er zijn acht concrete doelstellingen vastgelegd: de millenniumdoelen. Doelstelling van de campagne was om, voorafgaand en tijdens de Week van de Millenniumdoelen van 16 t/m 24 oktober, de totale bekendheid van de millenniumdoelen in de doelgroep 17 t/m 27 jaar met 3% te verhogen. Voor de groep die voorafgaand aan de week van de Millenniumdoelen al wel op de hoogte was van het bestaan, was de doelstelling hen te betrekken bij een van de activiteiten.

Doelgroep

Jongeren, hoger opgeleid, tussen de 17 en 27 jaar die al wel of niet bekend waren met de millenniumdoelen.

Concept

Een communicatievehikel: de trein. Zowel online als een fysieke Millenniumtour 2009 die op 16 en 24 oktober acht studentensteden in Nederland aandeed. Online konden bezoekers ‘sponsor’ worden van de millenniumdoelen door hun foto te uploaden en zo in de online trein plaats te nemen. In de ‘echte’ trein en in de millenniumsteden zijn verschillende activiteiten georganiseerd zoals een gender quiz, duurzaam cocktails shaken, speeddaten met prominenten en rapworkshops.

Media- en middelenstrategie

Massacommunicatie was primair gericht op de groep die nog nooit van de millenniumdoelen had gehoord. Zij werden geprikkeld de website te bezoeken. De groep die al wel op hoogte was, werd via partnerorganisaties, blogs en sociale netwerken uitgenodigd te participeren tijdens een van de activiteiten in de trein of een van de acht millenniumsteden. Er werd samengewerkt met drie mediapartners die het onderwerp ook redactioneel omarmden: Metro, CJP en 3FM.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken