Mijn beperking is onzichtbaar

Mijn beperking is onzichtbaar

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
HANDICAPNL
Bureau
Being There
Jaar
2019
Paginanummer
231

Doelstelling

De urgentie van het werk van HandicapNL vergroten door meer inzicht te geven in de problematiek waar mensen met een handicap mee te maken hebben.

Doelgroep

Nederland maatschappijbreed. Met een focus op doelgroepen die niet dagelijks bezig zijn met deze problematiek.

Merkomschrijving

HandicapNL is een stichting die zich inzet voor een samenleving waarin mensen met een handicap volwaardig mee kunnen doen.

Concept

Mensen met een handicap kampen met veel indirecte (en daardoor onderbelichte) problemen als gevolg van hun handicap. Zoals eenzaamheid, bejegening, druk op omgeving. In de campagne geven 3 mensen met een handicap op intrigerende wijze een inkijkje in de verborgen problemen waarmee zij kampen. Met als uitnodiging verder te kijken op jezietmaardehelft.nl: een redactioneel platform met verdiepende verhalen en een handelingsperspectief in de vorm van tips & tricks, zoals De Handicap Etiquette.

Media- en middelenstrategie

Door de scherpe, intrigerende vorm (je ziet een beperking, maar hoort 'mijn beperking is onzichtbaar') konden we met een relatief beperkte mediabesteding Nederland prikkelen om verder te kijken op jezietmaardehelft.nl.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken