Mijmeringen

Mijmeringen

Categorie
Retail
Adverteerder
Expert
Bureau
Pluspoint
Jaar
2006
Paginanummer
488

Doelstelling

Onderscheid ten opzichte van de concurrentie onderstrepen middels het communiceren van de drie belangrijkste pijlers van Expert: Topkwaliteit, Beste Service en Deskundig Advies.

Doelgroep

Expert richt zich steeds meer op de zekerheidszoeker. Dat is aan de ene kant (bovengemiddeld vaak) iemand boven de 40 jaar, die geld (over) heeft voor een goed advies en voor goede service wel iets meer wil betalen. Aan de andere kant is dat ook een jonger iemand die voor een digitale camera via internet alleen de laagste prijs wil betalen, maar op een volgend moment voor een mooie platte tv toch liever wat zekerheid koopt bij een fysieke winkel met een goed advies en serviceapparaat.

Concept

Uit gedachteflarden blijkt dat veel mensen de aanschaf van een nieuwe televisie, wasmachine of Home Cinema Set nogal ingewikkeld vinden. Gelukkig biedt Expert uitkomst. Expert wordt gepositioneerd als DE betrouwbare service formule onder de bruin- en witgoedzaken. De communicatie straalt autoriteit uit en de commercials wijken sterk af van die van de concurrentie, waardoor Expert zich boven de markt plaatst. Naast de drie pijlers (topkwaliteit, beste service en deskundig advies) komen ook de beloften ‘zekerheid’ en ‘gemak’ hier aan bod.

Media- en middelenstrategie

Inzet van televisie om het imago van Expert bredere bekendheid mee te geven, alsmede traffic te genereren. Inzet van radio voor verdere uitbouw inhoudsbekendheid. Inzet van narrowcasting om het imago van Expert ook in de winkel zelf nog eens te benadrukken, alsmede traffic om te zetten naar sales.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken