Microsoft

Microsoft

Categorie
Personeel
Adverteerder
Microsoft
Bureau
KSM Arbeidsmarktcommunicatie
Jaar
2007
Paginanummer
458

Doelstelling

Microsoft Nederland wil in gesprek komen met getalenteerde baanzoekenden in Nederland. Arbeidsmarktcommunicatie wordt ingezet om de beeldvorming rond deze grote Amerikaanse werkgever in Nederland te voorzien van meer lokale emotie en relevantie. Daarnaast moet meer bekend worden dat Microsoft naast IT’ers ook veel talent zoekt op het gebied van sales en marketing. Doel van de campagne is een dialoog te creëren en het gesprek aan te gaan.

Doelgroep

Startende WO’ers, HBO’ers en tweede stappers. Met name in de richtingen IT, Marketing en Sales.

Concept

De themaregel “Laat ‘t zien” daagt de potentiële doelgroep uit kennis te maken met een verrassend open en toegankelijk Microsoft, waar ruimte is voor dialoog en het tonen van emoties. Er is voor een Nederlandstalig thema gekozen om weg te blijven van het wat koele Amerikaanse imago dat Microsoft heeft. De website www.microsoft.nl/laathetzien is de spil in de campagne. Op de onderneming staan centraal, maar de individuele beleving van het werk. Alle onderdelen van de site geven invulling aan het thema. Heel bijzonder is dat de site gebouwd is met de nieuwste Microsoft technologie (Silverlight).

Media- en middelenstrategie

Bij Microsoft draait alles om online. Er zijn dus ook grotendeels online media ingezet. Bannering op gerichte sites vormt de kern, naast meer gerichte interactieve applicaties. De campagne is ook een uitnodiging aan al het eigen personeel om mensen in hun omgeving enthousiast te maken voor een baan bij Microsoft. Hiervoor is tijdens de launch van de campagne veel intern promotiemateriaal ingezet, zoals intranet, laptopstickers, en abri’s in de centrale hallen van de kantoorpanden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken