MG. Recharge yourself

MG. Recharge yourself

Categorie
Durables
Adverteerder
MG (SAIC MOTOR EUROPE)
Bureau
Red Urban
Jaar
2019
Paginanummer
159

Nominatie 2019

Doelstelling

MG herlanceren en -positioneren na 15 jaar afwezigheid op de markt en het eerste model, de 100% elektrische ZS EV, neerzetten als aantrekkelijk (prijs)alternatief voor dure EV's. Maximaal sales genereren.

Doelgroep

MG: Mobile Generation. Leaserijders, 35-50 jaar, wonend in steden. Hebben een relatief korte woon-werk afstand. Willen graag elektrisch rijden en staan open voor nieuwe ervaringen en merken.

Merkomschrijving

MG is terug! Nu als volledig elektrisch merk. MG 'challenget' een EV-markt waar consumenten een half jaar moeten wachten en een fortuin kwijt zijn. MG maakt EV rijden echt toegankelijk: direct beschikbaar, zeer scherp geprijsd en online verkocht. Het merk wordt van strategie en brand identity tot aan marcom/pr-campagne opnieuw opgebouwd.

Concept

Elektrisch rijden doet iets met je. Je komt tot rust of krijgt juist energie van de nieuwe rijervaring. Met een MG stap je anders uit dan dat je bent ingestapt. Recharge yourself!

Media- en middelenstrategie

Touch: TV, OLV en social zetten de merkmentaliteit neer. Tell: OLV/social benadrukken beschikbaarheid, lage prijs en zero emission. Voor pers en distributeurs worden verschillende bijzondere events ontwikkeld.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken