MG herlanceren en -positioneren na 15 jaar afwezigheid op de markt en het eerste model, de 100% elektrische ZS EV, neerzetten als aantrekkelijk (prijs)alternatief voor dure EV's. Maximaal sales genereren.
MG: Mobile Generation. Leaserijders, 35-50 jaar, wonend in steden. Hebben een relatief korte woon-werk afstand. Willen graag elektrisch rijden en staan open voor nieuwe ervaringen en merken.
MG is terug! Nu als volledig elektrisch merk. MG 'challenget' een EV-markt waar consumenten een half jaar moeten wachten en een fortuin kwijt zijn. MG maakt EV rijden echt toegankelijk: direct beschikbaar, zeer scherp geprijsd en online verkocht. Het merk wordt van strategie en brand identity tot aan marcom/pr-campagne opnieuw opgebouwd.
Elektrisch rijden doet iets met je. Je komt tot rust of krijgt juist energie van de nieuwe rijervaring. Met een MG stap je anders uit dan dat je bent ingestapt. Recharge yourself!
Touch: TV, OLV en social zetten de merkmentaliteit neer. Tell: OLV/social benadrukken beschikbaarheid, lage prijs en zero emission. Voor pers en distributeurs worden verschillende bijzondere events ontwikkeld.