Metropole Tweetphony

Het Metropole orkest / HAVAS Worldwide Amsterdam (voormalig Euro RSCG)

award
Winnaar 2012

Bekijk deze campagne op pagina 367 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Het Metropole orkest
Titel
Orkest
Bureau
HAVAS Worldwide Amsterdam (voormalig Euro RSCG)
Account
Katelijn van Lieshout, Budi Gonzalez de Chaves
Copy
Thijs de Boer (CD)
Art
Alex Herwig, Jeroen Thissen, Peter Hamelinck (CD)
Strateeg
Remko Herremans
Opdrachtgever
Pieter Hunfeld, Marc Altink
Film/Productiemaatschappij
Perfect Fools
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Het Metropole orkest
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van HAVAS Worldwide Amsterdam (voormalig Euro RSCG)
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid winnaars

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Ondanks eerdere toezeggingen dreigde het Metropole Orkest toch ten onder te gaan aan de mediabezuinigingen. Laat zien dat dit bijzondere orkest ongelooflijk ondernemend is en de steun heeft van het Nederlandse publiek.

Doelgroep

Primair: de politiek. Secundair: heel Nederland.

Strategie/Concept

Laat het Metropole Orkest spelen! Dat was de oproep aan het publiek. En dat konden ze letterlijk doen. Via Twitter. De Metropole Tweetphony. De Tweetphony was een 8 uur durend, crowd composed concert. Op tweetphony.nl kon iedereen muzikale tweets van 140 tekens componeren, met behulp van een digitale piano. De beste tweets werden direct gearrangeerd voor het 52-koppige orkest en gespeeld. En met succes. Een kamermeerderheid besloot uiteindelijk het orkest de gewenste subsidie te geven.

Media- en middelenstrategie

On- en offline PR, social media, outdoor en radio.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen