MET LIEFDE GEMAAKT

MET LIEFDE GEMAAKT

Categorie
Retail
Adverteerder
HEMA
Bureau
Doom&Dickson (Jump)
Jaar
2008
Paginanummer
552

Winnaar 2008

Doelstelling

Hema wil haar prijskwaliteit perceptie niet alleen verbeteren met het communiceren van de lage prijzen maar ook door aandacht te besteden aan wat je voor die prijs krijgt. De campagne “met liefde gemaakt” gaat daarom over de bijzondere verhalen die achter de HEMA producten schuil gaan. Over het denkwerk achter een rompertje, de gordijnhelden, of de superversheid van het gebak. Deze verhalen laden de HEMA kwaliteit en activeren het “fan gevoel” bij de vele HEMA liefhebbers in Nederland. Het is een campagne om de HEMA merkkracht nieuwe energie te geven, die direct moet leiden tot een significante omzetstijging.

Doelgroep

De managers van grote en kleine huishoudens door heel Nederland. Alle leeftijden en nationaliteiten, sociale klassen en gezindten, HEMA is van en voor iedereen!

Concept

HEMA brengt op geheel eigen wijze de bijzondere liefde en aandacht die achter de HEMA producten schuilgaat voor het voetlicht en voedt hiermee de liefde voor de HEMA formule.

Media- en middelenstrategie

Tv is het hoofdmedium van deze campagne en dat is uniek voor HEMA. In een serie commercials met een duidelijke rode draad worden de verschillende verhalen achter de producten verteld, daaraan gekoppeld zijn verschillende tag-ons met aanbiedingen om directe verkoop te genereren. Daarnaast is de campagne doorvertaald naar de brochure, tijdelijke en permanente instore materialen en internet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken