Treinen hebben voor kinderen iets magisch. De grote geel-blauwe machines, het alsmaar veranderende landschap dat voorbijvliegt als je naar buiten kijkt en natuurlijk zelf op het knopje mogen drukken om de treindeuren te openen. Daarom staat ook het krachtige inzicht 'Met de trein gaat een wereld voor ze open' centraal in de campagne. Dit sluit goed aan bij de belevingswereld van kinderen. En communiceert bovendien ook perfect het onderscheidende vermogen van de trein voor jonge gezinnen. Reistijd in de trein met kinderen is namelijk echt qualitytime samen en dat kun je bij de auto niet zeggen. Vanuit het thema 'Waar ga jij naartoe vandaag?' volgen we daarom een jongetje dat helemaal gek is van treinen. Alleen - jammer voor hem - hij zit er zelf nooit in. Ondeugend als hij is, zien we hem het heft in eigen handen nemen. Als zijn moeder noodgedwongen de auto laat staan, zien we ze heerlijk samen onderweg genieten, zoals dat alleen maar in de trein kan.