MERCEDES-BENZ. NU OOK OP AARDGAS

Mercedes-Benz Nederland B.V. / N=5

Nominatie 2008

Bekijk deze campagne op pagina 210 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Mercedes-Benz Nederland B.V.
Titel
Mercedes-Benz NGT-serie (B-klasse, Sprinter en Econic op aardgas affabriek)
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Willemijn Reuvers
Copy
Jeroen van der Sluis
Art
Lukas van de Ven
Strateeg
Marc Pieterse
Opdrachtgever
GERARD VAN OS, PAUL MOLENAAR, MARTYN FUITE
Film/Productiemaatschappij
Caramel Pictures, Ronald Koetzier
Editor
Kim Hinrich
Muziek
Ramon Tiernagan
RTV-producer
Françoise Tanis
Fotografie
Paul Ruigrok
Illustraties
n.v.t.
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Mercedes-Benz Nederland B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Positioneren van Mercedes-Benz als de autoriteit op het gebied van voertuigaandrijving met behulp van aardgas door het introduceren van het Mercedes-Benz NGT gamma (Natural Gas Technology).

Doelgroep

Consumenten, fleetowners, beslissers met een ‘duurzaam’ profiel en (semi-)overheden.

Strategie/Concept

Mercedes-Benz is de autoriteit op het gebied van alternatieve aandrijvingen, zoals het veelbelovende en reeds beschikbare duurzame alternatief voor benzine en diesel: aardgas. Aardgas is stil en schoon: minder CO2-uitstoot, minder fijnstof, minder onderhoud, etc. Mercedes-Benz is de enige partij die zowel personen- als bestel- en vrachtauto’s op aardgas levert. Af fabriek, dus volledig geïntegreerd in de auto, met minimaal ruimtebeslag en met behoud van de vertrouwde kwaliteit en garantie van Mercedes-Benz. In het concept zijn we op zoek gegaan naar de meest elementaire vorm van een koppeling tussen Mercedes-Benz en aardgas. Hiermee hebben we de complexe boodschap tot de essentie teruggebracht. Door dit strakke idee met de allure en kwaliteit van het merk te verbeelden ontstaat een zeer impactvolle campagne. Op de website: www.mercedes-benz.nl/aardgas is een volledig overzicht van alle relevante informatie over rijden op aardgas te vinden.

Media- en middelenstrategie

Met een beperkt budget maximaal zichtbaarheid creëren. Korte tv-spot (15 sec.) voor zichtbaarheid en dagbladadvertenties (NRC Handelsblad, de Volkskrant en Trouw) vanwege de nieuwswaarde en om autoriteit te claimen. Op de speciaal ontwikkelde aardgas-website is alles te vinden over rijden op aardgas. Uiteraard zijn ook alle dealers geïnformeerd en voorzien van de juiste middelen (o.a. posters en dvd’s) om de klanten op de hoogte te brengen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen