MERCEDES-BENZ. NU OOK OP AARDGAS

MERCEDES-BENZ. NU OOK OP AARDGAS

Categorie
Durables
Adverteerder
Mercedes-Benz Nederland B.V.
Bureau
N=5
Jaar
2008

Nominatie 2008

Doelstelling

Positioneren van Mercedes-Benz als de autoriteit op het gebied van voertuigaandrijving met behulp van aardgas door het introduceren van het Mercedes-Benz NGT gamma (Natural Gas Technology).

Doelgroep

Consumenten, fleetowners, beslissers met een ‘duurzaam’ profiel en (semi-)overheden.

Strategie/Concept

Mercedes-Benz is de autoriteit op het gebied van alternatieve aandrijvingen, zoals het veelbelovende en reeds beschikbare duurzame alternatief voor benzine en diesel: aardgas. Aardgas is stil en schoon: minder CO2-uitstoot, minder fijnstof, minder onderhoud, etc. Mercedes-Benz is de enige partij die zowel personen- als bestel- en vrachtauto’s op aardgas levert. Af fabriek, dus volledig geïntegreerd in de auto, met minimaal ruimtebeslag en met behoud van de vertrouwde kwaliteit en garantie van Mercedes-Benz. In het concept zijn we op zoek gegaan naar de meest elementaire vorm van een koppeling tussen Mercedes-Benz en aardgas. Hiermee hebben we de complexe boodschap tot de essentie teruggebracht. Door dit strakke idee met de allure en kwaliteit van het merk te verbeelden ontstaat een zeer impactvolle campagne. Op de website: www.mercedes-benz.nl/aardgas is een volledig overzicht van alle relevante informatie over rijden op aardgas te vinden.

Media- en middelenstrategie

Met een beperkt budget maximaal zichtbaarheid creëren. Korte tv-spot (15 sec.) voor zichtbaarheid en dagbladadvertenties (NRC Handelsblad, de Volkskrant en Trouw) vanwege de nieuwswaarde en om autoriteit te claimen. Op de speciaal ontwikkelde aardgas-website is alles te vinden over rijden op aardgas. Uiteraard zijn ook alle dealers geïnformeerd en voorzien van de juiste middelen (o.a. posters en dvd’s) om de klanten op de hoogte te brengen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken