MERCEDES-BENZ C160

MERCEDES-BENZ C160

Categorie
Durables
Adverteerder
MERCEDES-BENZ
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2005
Paginanummer
192

Doelstelling

Veel mensen schatten de C-Klasse van Mercedes-Benz duurder in dan hij werkelijk is. Verbeter deze negatieve prijsperceptie.

Doelgroep

Jonge professionals. Hoogopgeleide mannen van 35 – 45 jaar. Ze werken als manager in loondienst of zijn zelfstandig ondernemer. Ze zijn succesvol maar bouwen nog volop aan hun carrière. Ze genieten met volle teugen van alle leuke dingen die ze zich kunnen veroorloven.

Concept

De prijsperceptie van een statussymbool naar beneden bijstellen. Dat is een gevoelige kwestie. Voor je het weet schiet je door en verliest de doelgroep zijn interesse. Dat de C-Klasse zo duur wordt geschat, heeft immers ook voordelen voor het imago van zijn bestuurder. Gelukkig weet niet iedereen dat je al een C-Klasse koopt vanaf € 31.900,-…

Media- en middelenstrategie

De doelgroep is mobiel en dol op rijden en daarom zoeken we hem het liefst in die omgeving op. Radio biedt ons die gelegenheid en is daarnaast een prima medium om een nieuwtje te verkondigen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken