Menzis voorop in de beweging naar een gezonder Nederland

Menzis voorop in de beweging naar een gezonder Nederland

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MENZIS
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2020
Paginanummer
152

Doelstelling

Nederlanders kennen Menzis als dé zorgverzekeraar die een gezonde levensstijl stimuleert: Menzis zet in op de beweging van ziekte en zorg naar gezondheid en preventie. Daarnaast is groei van het Menzis leefkrachtcollectief als doel gesteld.

Doelgroep

Nederland breed met speciale aandacht voor gezinnen met kinderen en 55+. Menzis zet daarnaast extra middelen in binnen de 4 regio's (Midden, Noorden, Oosten en de Haagse regio) waar ze traditioneel de meeste klanten hebben en waar ze de regie binnen de zorgketen op zich kunnen nemen.

Merkomschrijving

De missie van Menzis is om samen kwalitatief goede en betaalbare zorg te verzekeren en de leefkracht van ieder mens te versterken. Dit is waarom Menzis Nederlanders helpt om te werken aan hun "leefkracht" en een gezonde leefstijl promoot. Daarvoor biedt Menzis het gezondheidsprogramma SamenGezond aan en steunt Menzis initiatieven die bijdragen aan een gezondere levensstijl. Menzis activeert Nederland om hieraan mee te doen. Zo neemt Menzis een koplopersrol in onder zorgverzekeraars in beweging van een zorgstelsel naar een gezondheidsstelsel.

Concept

Menzis heeft de ambitie om zorg te verschuiven van ziekte en zorg naar gezondheid en preventie. Dit wordt in de campagne gevisualiseerd door de "beweging". Deze beweging is een metafoor: van zorg, naar voorzorg. Menzis gaat voorop in deze beweging, met initiatieven die mensen in hun kracht zet en op weg helpt met het in de praktijk brengen van gezonde voornemens. Of het nu gaat om het gezondheidsprogramma SamenGezond, de preventieteams van Menzis of de Nationale Diabetes Challenges.

Media- en middelenstrategie

Ook in mediafasering laat Menzis zien voorop te willen gaan in de beweging.
Door heel Nederland via tv en online video een fris, doch vertrouwd gezicht te laten zien en in de Menzis-regios te benadrukken hoe Menzis vervlochten is met de samenleving. Via contentpartnerships met regionale titels is continu het bewijs geleverd werd voor de Beweging-belofte, met aandacht voor landelijke en regionale goede doelen zoals de Bas van de Goor-foundation.
Door de merkfilm vóór 'het zorgseizoen' te lanceren op tv, was het de concurrentie voor en is het merk succesvol geladen, waardoor klanten gesterkt werden in hun keuze en prospects nog sneller kozen voor deelname aan De Beweging.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken