MENZIS TOPZORG

Menzis / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 126 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Menzis
Titel
Zorgverzekering
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Nadine Marcar
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing, Reza Harek
Strateeg
Marc Oosterhout, Mirte Stut
Opdrachtgever
RENÉE WILKE, ERWIN DUURSMA, GÉANDA BAKKER
Film/Productiemaatschappij
Lautomat (Regisseur: Michael Wong)
Muziek
‘Somewhere over the rainbow’, Israel Kamakawiwo’ole
RTV-producer
Linda Kiphardt, Christ Bloemheuvel
Fotografie
Tara Fallaux
Illustraties
Paul Postma
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Menzis
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Menzis’ sterke merkbekendheid en merkvoorkeur omzetten in gedrag. Ofwel mensen een concrete overstapreden geven.

Doelgroep

Nederland-breed. Focus op gezinnen met kinderen en 55+. Mensen die het belang van kwalitatieve zorg inzien en deze hoog in het vaandel hebben staan.

Strategie/Concept

Met de unieke propositie TopZorg geeft Menzis een relevante overstapreden en wordt Menzis’ positie als belangenbehartiger in één klap concreet. TopZorg betekent de hoogste kwaliteit en snelste zorg voor 9 veel voorkomende aandoeningen standaard in de basisverzekering. Menzis kan dit als enige garanderen door speciale afspraken met ziekenhuizen. Alleen de ziekenhuizen die aan gestelde eisen voldoen, verkrijgen het keurmerk voor zeer goede zorg, oftewel: het Menzis TopZorg-predicaat. De campagne bouwt voort op de emotionele kracht van de menselijke portretten uit de succesvolle campagne van 2008. Alle portretten staan nu in het teken van één van de 9 TopZorg-behandelingen. De commercial wordt ‘hard’ en duidelijk afgesloten met het concrete aanbod. De beeldbepalende soundtrack ‘Somewhere over the rainbow’ en stem van RvB-voorzitter Roger van Boxtel versterken de hoge herkenning. En met succes: in 2009 slaagt Menzis erin om zijn sterke merkposities om te zetten in nieuwe aanwas van verzekerden!

Media- en middelenstrategie

Om in korte tijd zowel op merkeffecten als conversie maximale ROI te bereiken, is kort en intensief campagne gevoerd. Hoofdmedium is tv, wat - ook voor Menzis - het meest efficiënt is om in een brede doelgroep snel, campagneherkenning, spontane merk- en propositiebekendheid voor TopZorg op te bouwen. Daarnaast merkoverweging en -voorkeur positief te beïnvloeden voor een relatieve low-interest categorie. Naast tv zijn selectief billboards ingezet om de bekendheid van TopZorg een extra boost te geven. Conversie wordt gestimuleerd door de oproep in de tag-on op tv om te sms’en voor makkelijk overstappen, een dm op bestaande relaties en doelgroepgerichte tele- en onlinemarketing.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen