Menzis – Stress

Menzis – Stress

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
MENZIS
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
221

Doelstelling

Groei merkdoelstelling Menzis stimuleert een gezonde levensstijl + 5500 nieuwe SamenGezond downloads.

Doelgroep

We praten tegen heel Nederland (18+), met een nadruk op kernregio's voor Menzis.

Merkomschrijving

Menzis wil mensen helpen om hun 'leefkracht' te verbeteren. Daarom voeren we campagnes waarin we concreet helpen met een gezondere leefstijl, ditmaal bij stress op het werk.

Concept

Meer dan 50% van de Nederlanders ervaart stress op het werk, wat weer kan leiden tot andere klachten. Uit onderzoek blijkt dat contact met honden stress bij mensen verlicht. Dus zijn we samen met hondenasiels 'Honden tegen stress' begonnen: een initiatief voor 'honden van de zaak'. De honden krijgen elke werkdag aandacht, de deelnemers minder stress: win-win.

Media- en middelenstrategie

Banners, pr, social video's en radio stuurden mensen naar de campagnesite. Daar boden we een toolkit aan, om te helpen collega's te overtuigen van deelname. Op de website kon men een passende hond zoeken. Verder boden we tools aan om stress te meten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken