Menzis – Slapen

Menzis – Slapen

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
MENZIS
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
387

Doelstelling

Groei merkdoelstelling Menzis stimuleert een gezonde levensstijl + 5500 nieuwe SamenGezond downloads.

Doelgroep

We praten tegen heel Nederland (18+), met een nadruk op kernregio's voor Menzis.

Merkomschrijving

Menzis wil mensen helpen om hun 'leefkracht' te verbeteren. Daarom voeren we campagnes waarin we concreet helpen met een gezondere leefstijl, ditmaal op het gebied van slapen.

Concept

Meer dan 50% van de Nederlanders heeft slaapproblemen, een bron van veel andere klachten. Daarom hebben we met experts een 'slaapdieet' samengesteld: een manier van eten die helpt om beter te slapen. Op basis van slaapdata, verzameld met smartphone of -watch, konden we het individuele slaapprobleem identificeren. Deelnemers kregen een persoonlijk advies over de beste tijden voor ontbijt, lunch en diner, plus op maat gemaakte recepten.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd gelanceerd met een minidocumentaire over twee mensen met slaapproblemen. In een experiment werd het nut van het 'slaapdieet' aangetoond. Banners, pr, social video's en radio stuurden mensen naar de campagnesite.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken