Menzis – Slapen

MENZIS / DDB & Tribal Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 387 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
MENZIS
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Account
DDB & Tribal Amsterdam
Copy
DDB & Tribal Amsterdam
Art
DDB & Tribal Amsterdam
Strateeg
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Menzis
Film/Productiemaatschappij
100% Halal
RTV-producer
DDB & Tribal Amsterdam
In samenwerking met
Mindshare en part.of.it
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MENZIS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Groei merkdoelstelling Menzis stimuleert een gezonde levensstijl + 5500 nieuwe SamenGezond downloads.

Doelgroep

We praten tegen heel Nederland (18+), met een nadruk op kernregio's voor Menzis.

Strategie/Concept

Meer dan 50% van de Nederlanders heeft slaapproblemen, een bron van veel andere klachten. Daarom hebben we met experts een 'slaapdieet' samengesteld: een manier van eten die helpt om beter te slapen. Op basis van slaapdata, verzameld met smartphone of -watch, konden we het individuele slaapprobleem identificeren. Deelnemers kregen een persoonlijk advies over de beste tijden voor ontbijt, lunch en diner, plus op maat gemaakte recepten.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd gelanceerd met een minidocumentaire over twee mensen met slaapproblemen. In een experiment werd het nut van het 'slaapdieet' aangetoond. Banners, pr, social video's en radio stuurden mensen naar de campagnesite.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen