Menzis najaar 2007

Menzis najaar 2007

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Menzis zorg en inkomen
Bureau
N=5
Jaar
2007
Paginanummer
76

Nominatie 2007

Doelstelling

Menzis’ sterke emotionele merkreputatie meer inhoud geven door concrete bewijsvoering te communiceren. Daarmee laten zien dat Menzis dé verzekeraar is die als geen ander werkt aan het welzijn van mensen: ziek én gezond.

Doelgroep

Nederland breed: bestaande en potentiële klanten met nadruk op gezinnen met kinderen en ouderen (55+). Tevens: opinieleiders in de zorgsector en influentials.

Concept

Menzis behoort sinds de introductie in 2005 tot de top-3 van meest bekende zorgverzekeraars. Emotioneel is het één van de sterkste merken in de markt met scherpe focus op het welzijn van mensen. Maar wat Menzis nou ècht doet, is vrij onbekend. Terwijl Menzis initiatieven zeer onderscheidend zijn in het veld. Het was dan ook tijd deze bewijsvoering zo concreet mogelijk te communiceren, zonder de sterke emotionele touch te verliezen. Want ‘gevoel’ blijft bij de keuze van zorgverzekeraar essentieel. Er is gekozen voor projecten die werken

Media- en middelenstrategie

TV als hoofdmedium voor intrinsieke merklading naar breed publiek en emotionele impact. TV is voor Menzis bewezen succesvol. Een onderhoudende continuïteitsstrategie moest zorgen voor volledige aanwezigheid in de keuzeperiode. Radio is ingezet om de veelheid en breedte van diverse projecten en initiatieven te benadrukken als bewijs van hoe Menzis concreet werkt aan het welzijn van mensen. Eenzelfde muziek en de voice-over van Roger van Boxtel zorgde voor optimale herkenning. Omdat internet steeds belangrijker is, is in alle uitingen een sterke verwijzing gemaakt naar de site waar meer informatie over de projecten en Menzis stond.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken