Menzis najaar 2007

Menzis najaar 2007

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Menzis zorg en inkomen
Bureau
N=5 i.s.m. Kong (interactive), SPN Magazines (magazine), DMO (dm)
Jaar
2007
Paginanummer
306

Doelstelling

Menzis’ sterke emotionele merkreputatie meer inhoud geven door concrete bewijsvoering te communiceren. Daarmee laten zien dat Menzis dé verzekeraar is die als geen ander werkt aan het welzijn van mensen: ziek én gezond. En mensen een directe reden geven om over te stappen.

Doelgroep

Nederland breed: bestaande en potentiële klanten met nadruk op gezinnen met kinderen en ouderen (55+). Tevens: opinieleiders in de zorgsector en influentials.

Concept

Menzis behoort sinds de introductie in 2005 tot de top-3 van meest bekende zorgverzekeraars. Emotioneel is het één van de sterkste merken in de markt met scherpe focus op het welzijn van mensen. Maar wat Menzis nou ècht doet, is vrij onbekend. Terwijl Menzis’ initiatieven zeer onderscheidend zijn in het veld. Het was dan ook tijd deze bewijsvoering zo concreet mogelijk te communiceren, zonder de sterke emotionele touch te verliezen. Want ‘gevoel’ blijft bij de keuze van zorgverzekeraar essentieel. Er is gekozen voor projecten die werken als pars pro toto voor het merk en emotioneel relevant zijn. Volgens insight-onderzoek waren dat: Zorg dichtbij huis en Het welzijn van kinderen. Dit jaar koos Menzis voor het eerst voor actieve werving. Daarvoor diende het actieaanbod: de Philips Wake-up-Light. Een actie in lijn met Menzis welzijnsdenken, want bewezen is dat wakker worden met licht het meest natuurlijk en prettig is.

Media- en middelenstrategie

TV als hoofdmedium voor intrinsieke merklading naar breed publiek en emotionele impact. TV is voor Menzis bewezen succesvol. Een onderhoudende continuïteitsstrategie moest zorgen voor volledige aanwezigheid in de keuzeperiode. Om de reclamebekendheid op te stuwen is gekozen voor een geïntegreerde aanpak en zijn beeld en geluid consequent doorvertaald naar actiematige middelen als tagon, radio, DM, print, Point of Sale, bannering, de website en het klantmagazine en interne communicatie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken