Mensen met Alzheimer vergeten de normaalste dingen.

Mensen met Alzheimer vergeten de normaalste dingen.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Stichting Alzheimer Nederland
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2010
Paginanummer
418

Doelstelling

Alzheimer op de kaart zetten als een serieuze ziekte en het genereren van donaties.

Doelgroep

Mensen die niet direct met de ziekte van Alzheimer te maken hebben, beleven het als vergeetachtigheid: een typisch ouderdomskwaaltje. Wat men zich echter niet realiseert is welke extreme verschijningsvormen deze vergeetachtigheid kan aannemen en wat de dagelijkse impact hiervan is.

Concept

Door mensen op relevante plekken en momenten in het dagelijkse leven met - voor hen voor de hand liggende - geheugensteuntje te confronteren, maken we de impact tastbaar. Want mensen met Alzheimer vergeten de normaalste dingen. Zo voelt ook de niet-patient hoezeer de ziekte ingrijpt in het alledaagse. In copy wordt de ernst van de ziekte verder toegelicht.

Media- en middelenstrategie

Media worden zo ingezet, dat er interactie is tussen de context en de content van de uiting. Dankzij het vervreemdende effect, houdt de campagne even de aandacht van de ontvanger vast en wordt de uiting actiever verwerkt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken