MEN (Maatschappelijk Evenwicht Nederland)

Hivos / McCann Erickson

Bekijk deze campagne op pagina 400 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Hivos
Titel
Charitatief
Bureau
McCann Erickson
Account
Mady Angelino, Gé KeyCopy Leendert van der Plas, Michiel Otting
Art
Leendert van der Plas, Michiel Otting
Strateeg
Corinne Genestay
Opdrachtgever
Esther van den Dungen, Marijke Haanraadts
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Hivos
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van McCann Erickson
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Maak duidelijk dat in de meeste landen vrouwen nog steeds ongelijkwaardig zijn aan mannen.

Doelgroep

Postmaterialisten, kosmopolieten en post moderne hedonisten. Secundair: Pers en politiek.

Strategie/Concept

Breng het issue binnen de Nederlandse grenzen. Ook in Nederland zijn de verschillen schrikbarend. Waarom gaat bij een scheiding de man er 4% op vooruit en een vrouw er 20% op achteruit? Waarom verdienen vrouwen gemiddeld 7% minder in eenzelfde functie? En zo zijn er nog veel meer schokkende waarheden. Om deze waarheden te communiceren aan de doelgroep en media zijn ze omgezet in programmapunten van een nieuwe, fictieve politieke partij: MEN.

Media- en middelenstrategie

MEN, Maatschappelijk Evenwicht Nederland, bracht haar programmapunten luidruchtig naar buiten via typische verkiezingsmedia zoals abri’s, wildplak, radio, persberichten, bannering en blogging. Alle media vermelden de URL men.nl. Hier ontdek je dat alle belachelijke punten van MEN realiteit zijn in Nederland.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen