Meet tomorrow’s challenges today

Meet tomorrow’s challenges today

Categorie
Personeel
Adverteerder
ASML
Bureau
Goals Arbeidsmarketing
Jaar
2011
Paginanummer
428

Doelstelling

ASML wil Nederlandse toptalenten / high achievers onder de engineers aantrekken en een top of mind positie verkrijgen door in de campagne een rijker werkgeversimago neer te zetten. Hierin komen zowel het technologisch leiderschap, de uitdaging (inhoud van het werk) als de mensen (het team) achter de uitdaging naar voren. De doelstelling van 500 vacatures invullen met kwalitatief goede kandidaten, is gerealiseerd.

Doelgroep

Studenten, starters en ervaren professionals met bachelor of master in o.a. natuurkunde, elektrotechniek, mechatronica, software- en precision engineering.

Concept

ASML positioneren als de aantrekkelijkste werkgever voor engineers door te laten zien dat de technologische doorbraken het werk zijn van ASML'ers die in teamverband tot verbluffende resultaten komen. Er is evenwicht tussen de technologische uitdaging die de (engineers) doelgroep belangrijk vindt enerzijds en de teamspirit en gedrevenheid binnen ASML anderzijds met als ultieme doel: shrink. Het flow-concept geeft de visuele vertaling: in een dynamische omgeving worden mensen verbonden op zoek naar de meest verfijnde oplossing voor een technologische uitdaging.

Media- en middelenstrategie

De media inzet en middelen zijn gericht op een breed bereik van de doelgroep en op merk activatie. We confronteren de doelgroep op verschillende manieren en momenten met de 'amazing technology candy store': advertenties (corporate en doelgroep specifiek), bannering, Discovery campagne, evenementen op universiteiten om daarna studenten uit te nodigen op de ASML campus (excursies, Career Tour). Tevens is er ruim aandacht voor de PR-strategie, gericht op technology, people en team. Bovendien is een referral campagne gelanceerd, die is gekoppeld aan een goed doel: One Laptop Per Child. Deze campagne wordt o. a. ondersteund door een informatiepakket voor managers om hun team te informeren en een referral krant die verspreid wordt onder alle medewerkers.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken