‘Meer veiligheid op straat heb je zelf in de hand’ is de kernboodschap van de agressiecampagne. Agressie en geweld tegen medewerkers met een publieke taak en tijdens oud en nieuw komen veel voor: 65% is slachtoffer geweest. 30% tot 40% van de bevolking is weleens getuige geweest, maar wist niet wat het moest doen. Om gedrag te beïnvloeden, houdt het concept een spiegel voor: activeert dat stukje in jou dat best weet dat je iets zou kunnen en moeten doen. De campagne wijst mensen erop dat niets erger is dan niets doen en geeft concrete tips over hoe te handelen bij agressie. De commercials laten indringend zien hoe het leven van iemand ingrijpend verandert doordat omstanders niet ingrijpen. De objectieve verslaggeving van de voice-over (Noraly Beyer) versterkt de impact. Online laat confronterend voelen hoe jij als omstander kunt handelen in situaties die uit de hand dreigen te lopen. De campagne is onderdeel van het koepelthema Veiligheid, om burgers te doen beseffen dat zij zelf kunnen bijdragen aan de veiligheid van hun omgeving. ‘Veiligheid heb je zelf in de hand’ is de themagedachte. Je intuïtie wakker maken: mensen bewustmaken van hun onbewuste gedrag, het kerninzicht.