MEER HUISARTSEN GAAN VOOR MINDER ROKERS

STIVORO / Kukler Healthcare Communications BV

Bekijk deze campagne op pagina 395 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
STIVORO
Titel
Voorlichting over stoppen met roken
Bureau
Kukler Healthcare Communications BV
Account
Jan Paul Groot
Copy
Johan Lock
Art
Paul Lebbink, Ewout Vis
Strateeg
Bob Kukler, Jan Paul Groot
Opdrachtgever
INGRID STEVENS, GRIETO ZEEMAN
Film/Productiemaatschappij
Geluidsstudio Northbank.
Fotografie
Creative Crew, Robert Elsing.
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STIVORO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Kukler Healthcare Communications BV
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Enerzijds de huisartsen stimuleren de patiënt te helpen met stoppen met roken, en anderzijds de patiënt aanzetten om hulp te vragen bij de huisarts en diens assistente.

Doelgroep

Huisartsen, praktijkondersteuners, huisartsassistentes en alle rokers.

Strategie/Concept

Het accent leggen op de korte termijn voordelen van het stoppen met roken. ‘Inhaleer het leven’ in plaats van ‘ik rook en ga dood, nou en’.

Media- en middelenstrategie

Voorjaar 2005 Stap 1: de artsen op de hoogte brengen van de campagne met een voorlichtingspakket. Stap 2: via een radiocommercial de rokers attent maken dat ze hulp kunnen krijgen van hun huisarts om te stoppen met roken. Stap 3: een DM campagne naar de huisartsassistentes. Jaarwisseling 2005/2006 Stap 4: een nieuwsbrief naar de huisartsen met een persbericht over de succesvolle resultaten van de campagne. Gevolgd door het sturen van dit bericht naar de landelijke huis aan huisbladen. Ondersteund door het herhalen van de radiocommercial.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen