McDonald’s You Bin It, You Win it

McDonald’s You Bin It, You Win it

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MCDONALD'S NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2020
Paginanummer
147

Winnaar 2020

Doelstelling

Een klein % zwerfafval van McDonald's heeft een grote merkimpact en zichtbaarheid. Maak bekend wat McDonald's doet om afval te verminderen en stimuleer mensen om hun afval weg te gooien.

Doelgroep

Bijna iedereen ergert zich aan zwerfafval en toch gooit 1 op de 4 mensen wel eens iets op straat. Analyse wijst uit: De groep passieve, onbewuste vervuilers is het makkelijkst te beïnvloeden.

Merkomschrijving

McDonald's wil samen meer doen voor minder afval. Want alleen samen met de gast kun je het probleem oplossen.

Concept

Passieve vervuilers beïnvloed je niet met regels en straffen, maar door te motiveren en stimuleren; wetenschappelijk onderzoek toont aan: belonen werkt! Daarom introduceert McDonald's: You Bin It, You Win It! Een nationale afval spelshow. Gooi je verpakking in de speciale afvalbak en maak kans op leuke prijzen.

Media- en middelenstrategie

Met een speciale afvalbak in elk van de 252 restaurants stonden de plekken centraal waar we het gedrag willen beïnvloeden met ons concept. Dat jaagden we aan met TVC, radio en social voor awareness, aangevuld met video's en de website voor verdieping.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken