Martinair – Van Martin, voor Martin

Martinair – Van Martin, voor Martin

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Martinair
Bureau
Ideas for Brands / McCann
Jaar
2011
Paginanummer
502

Doelstelling

Extra sales genereren tijdens de campagneperiode en alle (voormalige) passagiers bedanken voor hun support en vertrouwen in Martinair.

Doelgroep

Stellen zonder (naar school gaande) kinderen.

Concept

Na 53 jaar stopt Martinair met haar passagiersvluchten. Martinair wil haar passagiers, uit naam van de oprichter, Martin Schröder, persoonlijk bedanken. Martins afscheidscadeau: Martins vliegen gratis, en voor alle anderen zijn er spectaculaire aanbiedingen naar de zon. Van Martin, voor Martin. Daarom worden echte Martins het gezicht van de campagne. Via de minisite en op de radio wijzen Martins andere Martins, én de rest van Nederland, op deze actie.

Media- en middelenstrategie

Omdat online hét saleskanaal van Martinair is, worden de spectaculaire ticketprijzen - voor 'alle anderen' - in online banners gecommuniceerd. De thematische actie - Van Martin, voor Martin - maken we bekend door middel van radiocommercials.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken