Marry A Friend For A Day

T-MOBILE / Etcetera & Red Urban

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 440 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
T-MOBILE
Titel
Telecom
Bureau
Etcetera & Red Urban
Account
Danny van de Wetering, Louise Mathlener
Copy
Robin Meekel
Art
Patrick van Haperen
Strateeg
Bas Vroonland
Opdrachtgever
Gerard-Pieter de Haas, Rindert de Lange, Frank Meeuwsen
Illustraties
Artbox
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van T-MOBILE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera & Red Urban
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Een sympathieke koppeling maken tussen de merkvisie en de doelstellingen van Gay Pride.

Doelgroep

Bezoekers van de Amsterdam Canal Parade 2015.

Strategie/Concept

T-Mobile gelooft in de kracht van betekenisvolle relaties tussen mensen, ongeacht ras, sekse of geaardheid. Om dat uit te dragen zet T-Mobile een actie op rondom de Canal Parade. Promoteams delen onder het publiek trouwringen uit. De actie roept op om voor 1 dag te trouwen met degene die belangrijk voor je is, wie dat dan ook mag zijn. En dat aan de hele wereld te laten zien door het delen van je 'trouwfoto' via #sharelove. Op een brug over de Prinsengracht, waar de parade vaart, wordt een speciale trouwkapel gemaakt. Voorbijgangers kunnen hun band daar met elkaar laten vastleggen. Duizenden toeschouwers bevestigen die dag symbolisch hun liefde voor elkaar en delen dit via social kanalen met de rest van de wereld. Life is for sharing.

Media- en middelenstrategie

De campagne werd ondersteund met outdoor in Amsterdam, promoteams rondom de parade, een outdoor spectacular en social media.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen