Margriet Belbuddy’s

Margriet Belbuddy’s

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
MARGRIET
Bureau
Branding a better world
Jaar
2020
Paginanummer
80

Doelstelling

Een 360° campagne concept creëren waarin het imago van Margriet wordt geüpgraded én waarin de grote maatschappelijke impact van het merk naar voren komt.

Doelgroep

Eenzame jongvolwassenen, huidige Margriet-lezeressen én de potentiële 50+vrouw, die Margriet nog niet leest of bezoekt.

Merkomschrijving

Margriet is hét 50+ vrouwenmerk van Nederland met een maandelijks bereik van 3,5 miljoen. Margriet maakt alles bespreekbaar en is toegankelijk voor iedereen. Het mediamerk dat de Nederlandse vrouw al 83 jaar voorziet van informatie, inspiratie en herkenbare verhalen voor een relevant, betrokken, gelukkig en gezond leven. Margriet is het merk voor een moment van ontspanning, een betrokken blik op mens en maatschappij en inspiratie voor de leuke dingen van het leven.

Concept

Tijdens de jaarlijkse Week tegen Eenzaamheid, lanceerde Margriet de 'Margriet Belbuddy's'. Een bellijn voor eenzame jongvolwassenen. We draaiden de rollen om. In plaats van het beeld dat jongeren zich inzetten om ouderen te helpen, werden Margriet-lezeressen met levenservaring ingezet als Belbuddy's om jongeren te helpen. Daarbij werd de doelgroep van Margriet écht in hun kracht gezet. In samenwerking met De Luisterlijn werd er een speciale bellijn gestart. De hele maand oktober konden jongeren bellen met een Margriet Belbuddy die hen begrijpt en een luisterend oor biedt.

Media- en middelenstrategie

De ontroerende video speelde de hoofdrol binnen deze campagne en werd zo breed mogelijk uitgezet. Daarnaast werd er gebruik gemaakt van een grootschalige social campagne, bannering, OOH, radiocommercial en werd de campagne, geheel volgens 360-wijze doorgevoerd in print. De cover bestond uit de campagne visual en ook in het magazine stond een grote reportage. Door dit bijzondere initiatief laat Margriet wederom zien een grote maatschappelijke rol te vervullen: het taboe rondom eenzaamheid onder jongvolwassenen doorbreken. Want via een free publicity offensief kregen we aandacht in talloze radio-/tv-programma's en in vrijwel alle on-en offline nieuwsmedia én ook influencers als Ali B, Isa Hoes, Victoria Koblenko en Nienke Plas steunde deze actie. Met als resultaat een bereik van ruim 12,5 miljoen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken