Marché Macan

PORSCHE / ACHTUNG! mcgarrybowen

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 393 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
PORSCHE
Bureau
ACHTUNG! mcgarrybowen
Account
Sven Vening
Copy
Wilmar Versprille, Martin Stuk
Art
Matthijs Groos, Scott Kooken
Strateeg
Gerben van der Zwaard
Opdrachtgever
Anne Pellekoorn, Ingrid Oudejans, Pieter Bas Elskamp
Film/Productiemaatschappij
Joffra Creative Agency
Editor
Rob van der Voort, Pim Hendriksen
Muziek
Paraphrase
RTV-producer
Roderick Weener
Fotografie
Joffra Creative Agency
In samenwerking met
FreshFruit Digital
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PORSCHE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACHTUNG! mcgarrybowen
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Op een unieke manier proefritten genereren voor de Porsche Macan.

Doelgroep

Alle huidige rijders van een premium model in het midsize SUV segment.

Strategie/Concept

Voor hen die zich een Porsche kunnen veroorloven zijn bijzondere ervaringen aantrekkelijker dan luxe giveaways. Dat is Marché Macan. De eerste webshop zónder bezorging. Klanten zullen hun aankoop ophalen met een Porsche. De webshop is gevuld met exclusieve items uit de mooiste delen van Europa. Waarom zou je iets laten bezorgen als je het ook kunt ophalen in een Porsche Macan? Zo veranderen we een webshop aankoop in een bijzondere proefrit.

Media- en middelenstrategie

We dagen mensen via (E)DM en banners uit met de door Porsche geselecteerde producten. De webshop fungeert vervolgens als filter voor leads, waarna de dealer zorgt dat de proefrit tot stand komt.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen