Marcelino Wunderlich: Een ode aan Heidi von ApfelKorn

BERENTZEN APFELKORN / The Communication Company

Bekijk deze campagne op pagina 390 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
BERENTZEN APFELKORN
Titel
Berentzen ApfelKorn
Bureau
The Communication Company
Account
Danielle Koenen
Copy
Hans van Mook
Art
Reijer van Kasteren
Strateeg
Cees Faes
Opdrachtgever
Bart Vissers, Carlo van Overveld
Film/Productiemaatschappij
GIG Entertainment
Muziek
Smaragd Studios
RTV-producer
Maarten Verhey
In samenwerking met
Smaragd Studios, GIG Entertainment
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BERENTZEN APFELKORN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Communication Company
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

ApfelKorn top of mind krijgen tijdens de après ski en carnaval.

Doelgroep

Mensen die naast een biertje wel eens een shotje nemen.

Strategie/Concept

ApfelKorn leek een 'vergeten shotje' te worden met het grote aanbod van sterke dranken in cafés. Niemand minder dan Marcelino Wunderlich brengt daar verandering in. Met zijn ode aan Heidi von ApfelKorn, wordt het drankje weer op de kaart gezet.

Media- en middelenstrategie

De clip van Marcelino Wunderlich en zijn dirndl werd via YouTube en Facebook van ApfelKorn verspreid. Met zeer klein budget werden in een paar dagen meer dan een half miljoen mensen online bereikt en werd de video op de eerste dag 1200 keer gedeeld op Facebook. Daarnaast pikten Coen en Sander op 3FM het lied snel op en zonden hem volledig uit. Het lied bestormde de carnavalshitlijsten. Diverse blogs tipten 'Heidi' als dé Après Ski kraker van 2015. En tijdens de 1-daagse tour met carnaval trad Marcelino op in de drie grootste steden van Brabant, voor meer dan 100.000 mensen. Waar al snel bleek dat de hit horen deed bestellen!

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen