Malibu Summer Games

Malibu Summer Games

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
PERNOD RICARD
Bureau
GoSpooky
Jaar
2020
Paginanummer
393

Doelstelling

Produce a fun online activation that creates awareness for the new Malibu Lime flavour.

Doelgroep

Young Fun Starters (YFS) in Nederland tussen 18 en 25 jaar, zowel man als vrouw

Merkomschrijving

Malibu is een Caribische rum en hét drankje voor de zomer

Concept

Om de nieuwe smaak Malibu Lime te introduceren, ontwikkelden we de Malibu Summer Games op Snapchat. We spraken hiermee de Young Fun Starters direct aan, en boden tegelijkertijd een leuk alternatief voor de fysieke Malibu Summer Games. Deze bestaan uit twee verschillende games: een 'Tropical Parkour', die de doelgroep direct via OOH advertenties kan spelen tijdens het wachten op je bus of tram De tweede game is de Coconut Cup Tower, waarmee gebruikers vanuit de selfie camera zoveel mogelijk kokosnoten proberen op te vangen

Media- en middelenstrategie

OOH, influencers en Snapchat & Instagram ads. Naast het promoten van de games in de carousel van de Snapchat gebruiker - waardoor de game direct gespeeld kon worden - werd de scanbare Snapchat code verspreid via OOH en influencers. Deze inzet resulteerde in een indrukwekkende speeltijd van gemiddeld ½ minuut tot 3 ½ minuut voor de verschillende promotie strategieën.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken