Male pin-up

Male pin-up

Categorie
Durables
Adverteerder
Capi Europe
Bureau
blahblahism
Jaar
2012
Paginanummer
200

Doelstelling

Verlies van marktaandeel stoppen door de merkportfolio van 9 merken volledig te saneren en te kiezen voor één nieuwe merknaam 'Capi Europe '. Hiervoor was een geheel nieuwe positionering van het merk noodzakelijk. Meer aandacht voor de consument door de push strategie te veranderen in een pull strategie.

Doelgroep

Primair de boodschappers in de leeftijdscategorie 25 tot 50 jaar A, B1/B2 met als kerndoelgroep vrouwen. De specifiek vrouwelijke doelgroep houdt zich intensiever bezig het stileren van de woning en tuin. Dit gebaseerd op het feit dat 80% van alles wat wereldwijd wordt gekocht direct of indirect door vouwen wordt beïnvloed.

Concept

Er is gekozen voor een verbinding door een mannelijke pin-up op een creatieve manier te combineren met grote stoere potten. Daarnaast hebben we zelf (binnen de campagne) de potten aangepast in de huisstijlkleur. Deze oranje kleur is later in de collectie opgenomen.

Media- en middelenstrategie

Om een snelle naamsbekendheid te creëren (die past binnen het budget) hebben we gekozen voor een opvallende buitenreclame campagne die bestaat uit een landelijk Abribus netwerk inclusief Spectaculars in de steden en een landelijke guerrilla campagne. Deze wordt ondersteund door een live verslag op Facebook en Twitter. De campagne werd op de winkelvloer ondersteund door een shop-in-shop concept waarbij de campagnebeelden via posters en gigantische displays zichtbaar zijn, 1/1 pag. advertenties, 3-traps mailing tussenhandel ter aankondiging naamsverandering, introductiedag m.b.t. campagne, beursuitnodiging, PR activiteiten naar diverse media, geheel nieuwe website, consumentenfolder, productbrochure, ansichtkaarten actie, product labeling, Shop-in-shop, beursconcept, fleetmarketing en hoofdsponsoring Nederlands kampioen ELE-rally off-road.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken