Makro Panorama 360°

CHUNK / CHUNK

Bekijk deze campagne op pagina 394 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
CHUNK
Titel
Groothandel
Bureau
CHUNK
Account
Karin Hallebeek
Copy
Florine Kerkmeer
Art
Martijn de Beijer, Mark Scheerboom
Strateeg
Martijn de Beijer
Opdrachtgever
Cees van de Water
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CHUNK
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van CHUNK
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Kom onder de aandacht bij een jongere doelgroep door een succesvolle viral te creëren rondom 1 april. Omdat Makro te boek wil staan als een retailorganisatie met een zéér uitgebreid aanbod, was een uitgekiende activatie nodig.

Doelgroep

Jonge ondernemers in Nederland.

Strategie/Concept

We bedachten een 1 april grap waarbij we vertelden dat er spectaculaire high tech panorama-torens uit Japan zijn overgekomen naar Nederland. Je geniet dan van een prachtig uitzicht en ziet hoe gigantisch groot de Makro is. Voor alle bezoekers die in de grap trapten en naar de winkels kwamen, stond er koffie met taart klaar én torenhoge kortingen op een selectie producten.

Media- en middelenstrategie

Er is een eDM gestuurd naar een selectie van de Makro klantenbase en de actie is anoniem geseed via twitter. De actie liep in totaal maar 4 dagen, met grote resultaten: veel free publicity, meer dan 60.000 online bezoekers in 4 dagen en duizenden extra bezoekers in de winkels.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen