Makita. Goed Werk.

Makita / Gleijm & van der Waart

Bekijk deze campagne op pagina 180 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Makita
Titel
Elektronisch gereedschap voor professionals
Bureau
Gleijm & van der Waart
Account
John Kunenborg, Claudi van Lieshout
Copy
Guido Mutsaars
Art
Ralph Smits, Niels Kersten
Strateeg
Claudia Langner
Opdrachtgever
Ad Huizenga, Henk Jacobs
RTV-producer
Van de Laar & Van Efferen
Fotografie
Frank Tielemans
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Makita
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Gleijm & van der Waart
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Meer emotionele lading geven aan het merk Makita met als doel in de toekomst gezien te worden als hét A-merk op het gebied van elektronisch gereedschap voor professionals.

Doelgroep

Dealers: ijzerwaren, technische groothandel en bouwmaterialen. Eindgebruikers: grote bouwondernemingen, ZZP en de industrie.

Strategie/Concept

De merkwaarden, persoonlijk, gezond/veilig, gemak en productiviteit zijn vertaald naar nieuwe ergonomische en eenvoudig te bedienen producten. Daarnaast zijn de waarden vertaald naar de nieuwe claim “Makita. Goed Werk”. In deze strategie is het product neergezet als “de beste maat” voor dealer en eindgebruiker.

Media- en middelenstrategie

Het vernieuwde merk is geïntroduceerd door middel van een geïntegreerde campagne volgens de push and pull strategie. Gericht op zowel de dealers als de eindgebruikers. De Makita “matencampagne” en de nieuwe claim, is te horen op de radio en te zien in de vakbladen. Ook de catalogi, actiefolders, het magazine, POS materiaal en de website zijn in het nieuwe jasje gestoken.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen