‘Making Diabetes Easier’ rond Wereld Diabetes Dag 2021

‘Making Diabetes Easier’ rond Wereld Diabetes Dag 2021

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
DORST & LESSER
Bureau
Dorst & Lesser
Jaar
2021
Paginanummer
372

Doelstelling

Awareness genereren voor Air Liquide's missie om leven met diabetes makkelijker te maken rond Wereld Diabetes Dag 2021.

Doelgroep

Mensen die iemand kennen met diabetes of zelf diabetes hebben (18-45).

Merkomschrijving

Air Liquide Healthcare levert al meer dan 20 jaar producten en diensten aan diabetespatiënten & hun families en werkt samen met artsen, verpleegkundigen, patiënten & zorgverzekeringen. Zo verbeteren ze de kwaliteit van leven met diabetes.

Concept

Eén persoon vertegenwoordigt 500 miljoen mensen die wereldwijd leven met diabetes. De blauwe cirkel die verlicht over het gezicht draait is het universele symbool voor diabetes en staat voor de ‘Access to diabetes care’ die Air Liquide biedt. Dit lichteffect toont de verschillende gezichten van leven met diabetes. Het leven dat zorgt dat je altijd rekening moet houden met alles dat effect heeft op je bloedsuiker.

Media- en middelenstrategie

Met weinig middelen is een internationale social-campagne gerealiseerd. Een mix van meest-geschikte platformen YT, IG & FB vertelden het verhaal van ‘Making Diabetes Easier’ optimaal. De speciaal-ontwikkelde website informeert over hoe makkelijker te leven met diabetes.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken