Make Classic Fantastic

Make Classic Fantastic

Categorie
Retail
Adverteerder
DE BIJENKORF
Bureau
DAWN
Jaar
2018
Paginanummer
336

Nominatie 2018

Doelstelling

Op inspirerende wijze onze positie claimen als ultieme winkelbestemming voor het feestseizoen. Zowel in de winkels als op deBijenkorf.nl.

Doelgroep

Levensgenieters - de 'happy many' - mensen die van mooie dingen houden, genieten van het leven en zichzelf of anderen graag verwennen.

Merkomschrijving

de Bijenkorf: het meest verrassende, creatieve en inspirerende warenhuis waar iedereen bijzonder is.

Concept

Make Classic Fantastic: de Bijenkorf maakt de klassiekers van de feestdagen de helden van nu. Het woord Fantastic is hierbij de sleutel. Fantastic als in de drager van fantasie, als richtlijn voor bijzondere en vernieuwende producten maar ook als in de bestemming die jouw feestseizoen écht fantastisch maakt. In zowel aanbod, uitstraling als service. Bobbie de beer is hierbij je gastheer, curator en adviseur. Hij neemt je mee door de wondere wereld van de Bijenkorf en helpt met alle voorbereidingen die het feestseizoen met zich mee brengt. Samen met Bobbie de beer maak je het feestseizoen dit jaar echt Classic Fantastic op alle fronten! Van de beste party outfit tot de mooist gedekte tafel en van de leukste feest make-up tot een rijk versierde kerstboom. En vergeet onze heerlijke patisserie en champagne niet!

Media- en middelenstrategie

360 graden: De etalages van de Bijenkorf waren dit feestseizoen interactief. De beren in de etalages konden worden aangestuurd door de kijker en bovendien was een extra digitale AR laag toegevoegd waarmee je op je mobiele telefoon nog meer over Bobbie in de etalage kon ontdekken. Ook is een nieuwe online cadeau-zoekmachine ontwikkeld waarbij Bobbie je in een aantal eenvoudige stappen helpt het perfecte cadeau te vinden. Er waren diverse evenementen waaronder Turn on the Lights (met Bobbie als gastheer), de Sinterklaas disco en de Bobbie Kerst Show. Hiernaast is een nieuwe verpakkingslijn gelanceerd, waren er Bobbie-selfie spots in de winkels, een TV-Commercial, (social) videos met Bobbie, online banners, influencer marketing, email nieuwsbrieven, een radio campagne, print advertenties, ons de Bijenkorf magazine, Bobbie de beer knuffels voor verkoop en een Bobbie kinderboek exclusief voor de Bijenkorf. Hiernaast hebben wij ook een outdoor sales evenement georganiseerd op de Zuid-as om onze cadeauservices onder de aandacht te brengen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken