Make Classic Fantastic

DE BIJENKORF / DAWN

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 336 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
DE BIJENKORF
Bureau
DAWN
Account
DAWN: Ward Graumans en Anna Mars, New Amsterdam Film Company: Chantal Gulpers en Danielle van Berkel
Copy
DAWN: Ward Graumans, New Amsterdam Film Company: Victor Ponte, Lysbeth Bijlstra, de Bijenkorf: Suzanne Keizer
Art
New Amsterdam Film Company: Victor Ponte, Found: Claudia van Heteren, Ministerie van Fantasiebevordering: Bert Plagman en Daphne Zandberg, de Bijenkorf: Suzanne Keizer, Belinda Kroese-Onrust en Mark Robbers
Strateeg
DAWN: Ward Graumans & de Bijenkorf
Opdrachtgever
Suzanne Keizer, Inge Konings, Marjolijn Meynen
Film/Productiemaatschappij
New Amsterdam Film Company, de Bijenkorf
Editor
New Amsterdam Film Company (tvc), Solar Initiative (magazine), KSM (magazine en radio), Koos Meinderts (Gouden Boekje Bobbies Berenfeest)
Muziek
Massive Music, Dawn
RTV-producer
New Amsterdam Film Company (tv & social media) , KSM (radio)
Fotografie
Solar Initiative
Illustraties
Margot Macé (magazine), Annette Fienieg (Gouden Boekje Bobbies Berenfeest)
In samenwerking met
New Amsterdam Film Company, Found, MassiveMusic, Ministerie van Fantasiebevordering en de Bijenkorf
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE BIJENKORF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DAWN
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Op inspirerende wijze onze positie claimen als ultieme winkelbestemming voor het feestseizoen. Zowel in de winkels als op deBijenkorf.nl.

Doelgroep

Levensgenieters - de 'happy many' - mensen die van mooie dingen houden, genieten van het leven en zichzelf of anderen graag verwennen.

Strategie/Concept

Make Classic Fantastic: de Bijenkorf maakt de klassiekers van de feestdagen de helden van nu. Het woord Fantastic is hierbij de sleutel. Fantastic als in de drager van fantasie, als richtlijn voor bijzondere en vernieuwende producten maar ook als in de bestemming die jouw feestseizoen écht fantastisch maakt. In zowel aanbod, uitstraling als service. Bobbie de beer is hierbij je gastheer, curator en adviseur. Hij neemt je mee door de wondere wereld van de Bijenkorf en helpt met alle voorbereidingen die het feestseizoen met zich mee brengt. Samen met Bobbie de beer maak je het feestseizoen dit jaar echt Classic Fantastic op alle fronten! Van de beste party outfit tot de mooist gedekte tafel en van de leukste feest make-up tot een rijk versierde kerstboom. En vergeet onze heerlijke patisserie en champagne niet!

Media- en middelenstrategie

360 graden: De etalages van de Bijenkorf waren dit feestseizoen interactief. De beren in de etalages konden worden aangestuurd door de kijker en bovendien was een extra digitale AR laag toegevoegd waarmee je op je mobiele telefoon nog meer over Bobbie in de etalage kon ontdekken. Ook is een nieuwe online cadeau-zoekmachine ontwikkeld waarbij Bobbie je in een aantal eenvoudige stappen helpt het perfecte cadeau te vinden. Er waren diverse evenementen waaronder Turn on the Lights (met Bobbie als gastheer), de Sinterklaas disco en de Bobbie Kerst Show. Hiernaast is een nieuwe verpakkingslijn gelanceerd, waren er Bobbie-selfie spots in de winkels, een TV-Commercial, (social) videos met Bobbie, online banners, influencer marketing, email nieuwsbrieven, een radio campagne, print advertenties, ons de Bijenkorf magazine, Bobbie de beer knuffels voor verkoop en een Bobbie kinderboek exclusief voor de Bijenkorf. Hiernaast hebben wij ook een outdoor sales evenement georganiseerd op de Zuid-as om onze cadeauservices onder de aandacht te brengen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen