Magnum Mansion – Take Pleasure Seriously

Magnum Mansion – Take Pleasure Seriously

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
MAGNUM (UNILEVER)
Bureau
Glasnost
Jaar
2018
Paginanummer
448

Doelstelling

Positioneer Magnum als luxe ijsmerk en verantwoord daarmee een prijsverhoging.

Doelgroep

Volwassen Nederlanders.

Merkomschrijving

Magnum is het eerste luxe ijs-product gericht op volwassenen en één van de meest vooraanstaande ijsmerken ter wereld, dat producten maakt met een perfecte balans tussen chocolade en ijs.

Concept

Om in Nederland een prijsverhoging te verantwoorden, is een campagne gebouwd rondom de uitzonderlijke kwaliteit van een Magnum. Magnum opende hiervoor de deuren van diens huis en leidde consumenten langs de losse ingrediënten van het product. Kijkers doorliepen een filmische route langs de totstandkoming van een Magnum ijsje. Dit kwam tot leven tijdens een PR event in Roaring 20's stijl waarbij een huisfeest gegeven werd in de Magnum Mansion. Tijdens dit event werd ervoor gezorgd dat de doelgroep via verschillende mediakanalen aan dezelfde Roaring 20's experience werd blootgesteld als de aanwezige media en influencers.

Media- en middelenstrategie

De middelen die wereldwijd zijn uitgerold bereikten via televisie een groot deel van Nederland Om ook de millenial doelgroep in Nederland te bereiken werd een exacte doorvertaling van het televisie script in een PR-event gegoten, waar influencers en media het verhaal richting de doelgroep brachten. Voorafgaand het event werden high-profile influencers ingezet om het event te laden onder andere influencers en hun volgers. Voor een kijkje achter de schermen werd een speciaal Instagram account ontwikkeld dat verslag deed van het evenement. In de dagen na afloop kwam het event op straat tot leven via digital out of home.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken