Magazine 10-daagse

123TIJDSCHRIFT.NL / Twuyver.com

Bekijk deze campagne op pagina 400 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
123TIJDSCHRIFT.NL
Bureau
Twuyver.com
Art
Marijn van Twuyver
Strateeg
Jeroen Brink
Opdrachtgever
Arjan van Hartesveldt, Jeroen Brink, Eva Groenendijk, Faruk Yurdakan
RTV-producer
RadioCorp
Fotografie
Marijn van Twuyver
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van 123TIJDSCHRIFT.NL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Twuyver.com
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Creëer vanuit het niets en in een dalende markt in 10 dagen een stijging in de verkoop van tijdschriftabonnementen voor de gehele Nederlandse tijdschriftenbranche.

Doelgroep

123tijdschrift.nl, eigendom van Sanoma, is op internet de grootste tijdschriftenwinkel van Nederland. De webshop richt zich op iedereen die van tijdschriften houdt en verkoopt naast abonnementen voor Sanoma titels, ook meer dan 300 tijdschriften namens andere grote en kleine uitgevers. Vrouwen (30-59 jaar) zijn de belangrijkste klanten.

Strategie/Concept

Tijdens de Magazine 10-daagse profiteer je slechts 10 dagen van waanzinnige korting op meer dan 100 tijdschriften. De korting loopt op tot wel 75%; de aanbiedingen zijn alleen verkrijgbaar op 123tijdschrift.nl.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor een brede, crossmediale en datagedreven inzet van mediamiddelen met aparte KPI’s op Reach-, Engage- en Activatiedoelstellingen. Dit heeft geleid tot een kanaalconversie tot maar liefst 35% en een ROI van 1:2. In deze campagne is geprobeerd op drie manieren grenzen te verleggen: 1) 123tijdschrift.nl heeft het initiatief genomen tot een branchecampagne waarvoor afspraken zijn gemaakt met tientallen uitgevers. De Magazine 10-daagse heeft op die manier in 10 dagen een groot aantal nieuwe abonnees gerealiseerd voor de gehele branche, dus ook voor magazines die ‘concurreren’ met Sanoma titels. 2) Op internet kun je de positieve beleving rondom tijdschriften niet volledig ervaren, maar is het wel mogelijk een veel groter assortiment aan te bieden dan traditionele retailers. De voordelen van online én offline zijn in de campagne optimaal benut: de webwinkel van 123tijdschrift.nl is volledig vertaald naar een tijdelijke, fysieke tijdschriftenwinkel op de Kalverstraat in Amsterdam. 3) Optimaal gebruik van data, zoals historisch aankoopgedrag en klikgedrag, maakte het mogelijk om consumenten met gepersonaliseerde content in alle mediakanalen een tailor-made aanbod te kunnen doen op basis van hun profiel, binnen een consistente communicatieboodschap.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen