Mag ik deze dans van u?

Mag ik deze dans van u?

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Stichting Consument en Veiligheid & Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen
Bureau
Lemz
Jaar
2011
Paginanummer
397

Doelstelling

65-plusser in beweging brengen én valongevallen verminderen.

Doelgroep

65-plussers van Nederland (lage SES).

Concept

Elk jaar komen er 72.000 65-plussers door een val in het ziekenhuis terecht. Dit kan met regelmatig bewegen gemakkelijk voorkomen worden. Maar senioren zijn bang of vinden zichzelf nog fit genoeg. We vinden de sleutel in dansen. Iets wat ze allemaal kunnen én fantastisch vinden, het brengt hen terug naar vroeger. We vragen alle 65-plussers van Nederland: 'Mag ik deze dans van u?'

Media- en middelenstrategie

Olga Commandeur reist door het land om hen persoonlijk uit te dagen. De tour zetten we in als PR offensief, TVC en TV programma op alle regionale zenders. Daarnaast maken we het dansscholen, gemeenten en ouderenorganisaties gemakkelijk een dansfeest te organiseren. Deze lokale aanpak leidt tot veel aandacht in de regionale media, waarde 1,3 miljoen euro. Op de meer dan 300 dansfeesten komen 15.000 senioren af. Van de 1 miljoen bereikte 65-plussers is 18% door de campagne meer in beweging gekomen.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken