Made of Moments

Made of Moments

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
KORNUIT
Bureau
Fitzroy
Jaar
2018
Paginanummer
279

Nominatie 2018

Doelstelling

Kornuit wordt gezien als submerk van Grolsch. Dit belemmert de groei. Een herpositionering moet Kornuit neerzetten als stand-alone merk dat een nieuwe generatie bierdrinkers aan zich kan binden.

Doelgroep

Millennials in stedelijke gebieden.

Merkomschrijving

Kornuit -een fris pils met zachte afdronk- is ontstaan om naast de uitgesproken smaak van Grolsch de volledige markt te bedienen.

Concept

De doelgroep worstelt met de uitdagingen van het jong zijn, maar wil maximaal genieten. Bijzondere ervaringen staan voorop. Daarom introduceert Kornuit 'Made of Moments'; een campagneplatform waarmee we de doelgroep steunen in hun overtuiging dat ervaringen meer waard zijn in het leven dan bezit.

Media- en middelenstrategie

Een anthem-film en videoclip voor dj Tom Trago belichten de tegenstrijdigheden van het jong zijn. Deze herkenning, en sterke vertegenwoordiging in het festival-, muziek- en uitgaansdomein, maakt dat Kornuit precies past in de belevingswereld van de doelgroep. Naast eigen kanalen en die van Tom Trago, zijn media ingezet als YouTube, social, Spotify, bioscoop en selectieve inzet in TV en OOH. De campagne is raak: Kornuit is het snelst groeiende pilsmerk van Nederland.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken