Made of Moments

Made of Moments

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
KORNUIT
Bureau
Fitzroy
Jaar
2018
Paginanummer
440

Doelstelling

Kornuit wordt gezien als submerk van Grolsch. Dit belemmert de groei. Een nieuwe positionering, design en campagne moeten Kornuit neerzetten als stand-alone merk met een eigen, onderscheidende identiteit dat een nieuwe generatie bierdrinkers aan zich kan binden.

Doelgroep

Millennials, woonachtig in stedelijk gebied.

Merkomschrijving

Kornuit is een fris pils met zachte afdronk. Het is ontstaan om naast de uitgesproken smaak van Grolsch de volledige markt te bedienen.

Concept

Uit grondig doelgroeponderzoek bleek dat millennials het moeilijk vinden om jong te zijn. Keuzestress, hoge verwachtingen en social media als constante prestatie-vergelijker worden genoemd als oorzaak. Toch is de doelgroep gemotiveerd om het maximale uit het leven te halen. Het beleven van bijzondere ervaringen staat hierin voorop. Daarom introduceert Kornuit 'Made of Moments'; een campagneplatform waarmee we de doelgroep steunen in hun overtuiging dat ervaringen meer waard zijn in het leven dan bezit.

Media- en middelenstrategie

We ontwikkelen een anthem-film waarin we deze mentaliteit introduceren. Hierin volgen we een echte vriendengroep tijdens verschillende momenten thuis, op reis en op festivals. We werken samen met DJ en producer Tom Trago, zijn track 'Working Machines' wordt gebruikt als soundtrack voor onze film. En de videoclip die bij de track geproduceerd wordt is tevens onderdeel van de campagne. De anthem- film en de videoclip belichten beide de tegenstrijdigheden van het jong zijn. Deze herkenning, en sterke vertegenwoordiging in het festival-, muziek- en uitgaansdomein, maken dat Kornuit omarmd wordt door de doelgroep. Ze gebruiken zelf de campagne assets, gemaakt voor en door de doelgroep, als manifest voor hun eigen gedachten en gevoelens. We zijn precies daar waar de doelgroep zich bevindt. Met digital focus op YouTube, social en Spotify, de bioscoop, selectieve inzet op TV en OOH in grote steden en rondom festivals. Relevante partnerships bouwen verder aan de verbinding met de doelgroep. De campagne is raak: de merkbekendheid is significant gestegen, de campagne wordt als zeer onderscheidend ervaren en Kornuit is het snelst groeiende pilsmerk van Nederland in 2018.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken