Maak van je oude dag een nieuwe dag

Maak van je oude dag een nieuwe dag

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DE WEVER
Bureau
Scheepens
Jaar
2018
Paginanummer
306

Doelstelling

De naamsbekendheid vergroten en het imago op onderscheidende wijze verbeteren.

Doelgroep

Allereerst de (potentiële) cliënten van De Wever; ouderen die (thuis)zorg nodig hebben. Maar, vaak wordt de keuze voor hulp door de familie van de cliënt of de mantelzorgers gemaakt. En last but not least zijn ook de (huidig en potentiële) medewerkers van De Wever doelgroep; als ambassadeurs van het merk moeten zij de herpositionering uitdragen.

Merkomschrijving

Daar waar iedere zorginstelling zoveel mogelijk de oude (thuis)situatie probeert te kopiëren of zolang mogelijk wil blijven vasthouden, ziet De Wever in iedere cliënt iemand die een verandering ondergaat. Of het nu gaat om zorg thuis of wonen in een zorginstelling, het is menselijk om een verandering niet zo snel te accepteren en die zo lang mogelijk uit te stellen. Maar de verandering is ook iets moois, de start van iets nieuws. Daarom omschreven we de visie van De Wever als volgt: van verandering nu, naar verbetering morgen.

Concept

De Wever ziet en begrijpt de verandering die cliënten doormaken. Ze stellen de cliënt centraal en maken van verandering iets positiefs. Want dat je zorg nodig hebt, betekent niet dat je niks meer kunt. Geraniums: prima, zolang je ook de bloemetjes maar buiten kunt zetten. Dat noemden we: 'maak van je oude dag een nieuwe dag'. Een mooie belofte die 'verplichtte' om ook de communicatie onderscheidend aan te pakken. En dat is gelukt. Naast het vernieuwen van de huisstijl voerden we meerdere campagnes. Zo verrasten we ouderen bij een speciaal aangekleed bushokje en lieten we proefpersonen speciale testjes doen in het Testcentrum.

Media- en middelenstrategie

Om de naamsbekendheid van De Wever te vergroten en haar 'nieuwe gezicht' aan de buitenwereld te laten zien zijn verschillende middelen ingezet. De eerste presentatie van 'het nieuwe De Wever' en de HRM-campagne vonden plaats via outdoor-reclame op plekken waar de doelgroep zich veelal bevindt. Maar de doelgroep van De Wever is óók online te vinden. Zeker ook de sociale periferie van de (toekomstige/potentiële) cliënt. De video's die we opnamen bij een 'spectacular' abri, het De Wever Testcentrum en De Uitdaging zijn dan ook gebruikt in online campagnes die de doelgroep bereikten en zorgden voor interactie met een -voorheen- onbekende afzender.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken