Maak het Onvergetelijk

Maak het Onvergetelijk

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
AMSTEL
Bureau
Being There
Jaar
2014
Paginanummer
243

Nominatie 2014

Doelstelling

Bouwen aan de positie van het merk Amstel middels de nieuwe merkcampagne, waarin Amstel via emotie de connectie met de doelgroep weer aantrekt.

Doelgroep

Mannen tussen 25-55 jaar, die energie krijgen van sociale activiteiten. Ze zijn down-to-earth en niet status-georiënteerd. Als deze mannen samen met hun vrienden of kennissen een biertje drinken, dan gebeurt en ontstaat er echt wat.

Concept

Amstel brouwt al 145 jaar geweldig bier, al zeggen we het zelf. Maar alleen de Amstel drinkers kunnen van ons bier, Onvergetelijk Bier maken. De campagne speelt met de belofte 'Dit zou zomaar Onvergetelijk Bier kunnen worden' waarbij Amstel op aanstekelijke manier toont dat vrienden voor en met elkaar er Onvergetelijk Bier van maken.

Media- en middelenstrategie

Voor de nieuwe merkcampagne lag in paid media de focus op tv (commercials & billboarding VI, TVOH), outdoor en online advertising (#onvergetelijkbier). Daarnaast zijn owned media ingezet als Facebook, fleet, POS (horeca) en Vrienden van Amstel LIVE! om het thema te laden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken