Maak de wereld van nierpatiënten weer groot.

NIERSTICHTING / XXS Amsterdam

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 376 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
NIERSTICHTING
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Francis Oud
Copy
Saskia Meijer
Art
René Verhagen
Strateeg
José Evers
Opdrachtgever
Wouter Langeveld, Nicolet Annema, Wendy van Wijk, Sonja van Amerongen, Suzanne Nakhla
Film/Productiemaatschappij
LegHetVast
In samenwerking met
Maxus+Helder, Kinetic The Netherlands, Exterion Media, LegHetVast
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NIERSTICHTING
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

De impact van een nierziekte aan de buitenwereld overbrengen. Want hoewel er veel nierpatiënten zijn, weten maar weinig mensen hoe groot de impact is als je moet dialyseren. De campagne-aftrap moest eenzelfde impact hebben.

Doelgroep

Nederlanders 18+ met accent op 40+.

Strategie/Concept

De hoofdpersoon in de campagne is Fabian Cornelissen (37). Na twee mislukte transplantaties zit hij 40 uur per week vast aan een enorm dialyseapparaat. Dat houdt hem in leven, maar hij kan urenlang geen kant op en dat maakt zijn wereld klein. De Nierstichting wilde dit tastbaar maken. Tijdens de dialyse konden voorbijgangers een praatje maken met Fabian via een interactieve abri op Rotterdam Centraal. Ook buiten Rotterdam konden mensen live chatten met Fabian via Facebook Livestream.

Media- en middelenstrategie

Digital OOH was het perfecte medium om de impact van een nierziekte over te brengen: op een drukke plek waar mensen uit hun werk komen of gaan winkelen voel je het contrast tussen de grote wereld van de mensen en de kleine wereld van Fabian.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen